‏משרד הבריאות עדכן כי אלמה אברהם בת ה-84, אחת החטופות ששוחררו היום (ראשון) לאחר 51 ימים בשבי חמאס בעזה, מאושפזת בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע במצב קשה מאוד כשהיא מורדמת ומונשמת, וכי נשקפת סכנה לחייה. הרופא המטפל בבית החולים סורוקה מסר כי אברהם הגיעה ארצה כאש המדדים החיוניים שלה (דופק, לחץ דם וטמפרטורת גוף) נמוכים באופן שמהווה סכנה ממשית לחייה. "אין לנו ספק שאם הייתה מתעכבת החזרתה - מצבה היה מחמיר".

היום השלישי להפסקת האש: אלו הישראלים ששוחררו היום משבי חמאס
"שמחים על חזרתה": אביגיל עידן בת הארבע שוחררה משבי החמאס

טלי אמנו, בתה של אלמה, אמרה כי "הצלב האדום התעלם מאיתנו. סירב אפילו לקחת את התרופות שהבאנו. ארגונים בינלאומיים הפקירו אותה. אני יכולה בשם אימא לומר שהגיעה עם דופק 40 עם טמפרטורת גוף של 48 מעלות, מעורפלת הכרה, פצועה כולה. היא הופקרה פעמיים. פעם אחת בשבעה באוקטובר ופעם שניה ע"י כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה ולמנוע את מצבה".

"חיכנו לאמא 51 ימים", הוסיפה. "אמא היא אישה שמחה ואופטימית. היא בלי מטפלת ותפקדה לבד. יש לה מחלות רקע, היא חולת לב אבל כל המחלות מאוזנות. שבוע קודם היינו כולם אצלה והיא הייתה שמחה. הפקירו את אמא שלי מבחינה בריאותית, לאימא שלי לא הגיע לחזור כך. היא הוזנחה במשך כל תקופת השבי ולא קיבלה את התרופות שלה. היא הגיעה שעות לפני שהיא לא איתנו. היא הופקרה פעמיים, בשביעי ופעם השנייה על כל האירגונים שהיו צריכים לטפל בה. אחי הגיע לפגישה עם הצלב האדום וביקש למסור את התרופות לצלב האדום והם סירבו לקבל אותן. אימא שלי לא הייתה אמורה לחזור ככה, לא הגיע לה. הסיבה שאנחנו כאן כדי שמישהו יצעק לצלב האדום שיעזרו למי שנשאר שם".

בנה, אורי רביץ, הוסיף: "אימא חיה חיים נהדרים וחיכו לה עוד שנים שתכננו לבלות יחד. היא בישלה לכולנו את ארוחת החג. כשהבנתי שאימא שלנו נחטפה יצאתי לתקשורת ואמרתי שאימא יצאה במצב פיזי טוב, אבל שאני יודע שהיא על תרופות ולא מונגשת אליהן, ושכל יום שעובר פועל נגדה".

ד"ר צחי סולציקי מסר: "ליוויתי את מהרגע הגעתה. היא פונתה במצב קשה מאוד, כשכל הממדים היו נמוכים. היא סובלת מבעיות רפואיות. אם היה דיחוי נוסף בהעברתה, המצב היה מחמיר עוד יותר. היא מורדמת ועדיין בסכנה".

בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

קבלת פנים למשוחררים בבית החולים בלינסון (צילום :ללא קרדיט)
התמונה הראשית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]