דפנה אליקים בת ה-15, אחותה אלה בת ה-8 ואלמה אברהם בת ה-84, שלושתן תושבות קיבוץ נחל עוז, שוחררו היום (חמישי) משבי חמאס בעזה. נדב פרץ, חבר הקיבוץ שלהן, מספר על ההתרגשות לקראת בואן, ועל הציפייה לשיבה של שני החטופים הנוספים האחרים מהקיבוץ.

גנץ נגד נתניהו: "אם יועברו כספים קואליציוניים - נשקול את צעדינו"
הפשיטה על תחנת הדלק והמחבוא במקפיא: צפו בתיעוד החדש מהשבת השחורה

"51 ימים אנחנו בציפייה לשובם של החטופים שלנו, והיום זה יום משמח עם תחושת הקלה חלקית שהן חוזרות אלינו, אלה ודפנה האחיות ואלמה אברהם".

על אלמה סיפר, כי היא "שכנה בארבע השנים האחרונות", והוסיף כי היא "תמיד עם חיוך, צמה מסורקת, תמיד היו לנו שיחות בוקר נעימות".

עוד אמר, כי "זו קהילה קטנה, כולם הכירו את כולם. זה אנשים שאתה רואה בשבילים. אנחנו 180 חברים ועוד 150 ילדים. כל בן אדם שלא נמצא זה מורגש".

פרץ אמר כי למרות השמחה וההתרגשות לקראת בואן של השלוש, "הרגשות הם מעורבים כי בעזה נשארו שניים מחברי קהילת נחל עוז, שני אבות, עמרי וצחי". הוא הדגיש כי "אנחנו צריכים גם אותם בבית. הלב והקהילה לא שלמים ונעשה הכל כדי שיחזירו אותם הביתה".

לסיום נשאל כיצד הם מתכננים בקיבוץ 'לעטוף' את החטופות שחזרו הביתה. "אנחנו כאן בשביל חברי הקהילה ונתמוך בהן בזמן ובמקום שיתאים להן. זה החוזק שלנו כקהילה", השיב והוסיף: "בינתיים אנחנו ממשיכים להילחם על עמרי וצחי ועל ג'ושוע שהגיע לפה ללמוד חקלאות ולעבוד ברפת 10 ימים לפני ה-7 באוקטובר, ונעדר מאז. הלב יחלים בזכות המעשים הטובים של עם ישראל והערבות ההדדית".

נדב פרץ מנחל עוז על ההתרגשות לקראת חזרתן של החטופות. קרדיט: שקד שדה (צילום :שקד שדה)