מלחמת חרבות ברזל: עדינה משה בת ה-72 חזרה בסוף השבוע לישראל לאחר שנחטפה בידי חמאס בשבת השחורה. אחייניתה, רויטל משה-מילס, סיפרה היום (שני) על ההתאקלמות של הקשישה לאחר חזרתה. בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM אמרה: "היא עדיין לא יודעת על כל מה שהיה, ומגלה לאט לאט על ההרס והחורבן שהותירו אחריהם המחבלים בקיבוץ".

"תשחררו מבוגרת אחרת": הוויכוח בין מחבל החמאס לחטופה בשבי
"לאן אנחנו טסים?": צפו ברגעים המרגשים מחזרתו של אוהד מונדר

בעלה של עדינה, סעיד, נרצח בשבעה באוקטובר. "היא טיפלה בו אחרי שהוא נפצע, המחבלים הצליחו לפרוץ את החלון ושלפו אותה החוצה, ואז היא שמעה שתי יריות והבינה מה קרה", אמרה. "עכשיו האבל מתחיל, הם היו זוג אוהבים וכל החיים נגדעו".

רויטל טרם פגשה את דודתה, אך על הרגעים הראשונים שראתה אותה בסרטון השחרור שפורסם, שבו נראית דוחה את ידו המושטת של פעיל חמאס ויורדת ללא סיוע מהרכב. "ראיתי אותה כחושה ומבוהלת וחשבתי שאולי הם חושבים שמוציאים אותם להורג. היא נראתה ממש מבועתת אבל אז ראיתי את התנועה הזאת ואמרתי 'זאת עדינה, היא בסדר'. הרוח שלה הייתה.

"אני בטוחה שהיא החזיקה את עצמה ושהיא שרדה את זה בשביל כל האחרים, רואים על כולם שם שאלה אנשים חסונים, עם חוסן נפשי גבוה", הוסיפה. "היא גם אדם שעבד בחינוך כל החיים, אני בטוחה בזה שהיא הנהיגה את כל החבר'ה שם".

בהמשך מתחה משה-מילס ביקורת על התנהלות המדינה ביום הטבח. "הם איבדו תחושת זמן, היא אפילו שאלה למה זה לקח כל כך הרבה זמן?", סיפרה. "אני חושבת שבעיקר מה שילווה אותם בימים הקרובים זה הכעס של ההפקרה של האזרחים, רק בשעה 15:00 הגיע הצבא לקיבוץ, כולנו תוהים מה קרה".

לסיום סיפרה כי לאחר העלייה לקבר של סעיד, הגיעה המשפחה לביתם בקיבוץ. "זה כזה חורבן גדול שם. אין קיבוץ, הבית שלהם שרוף לגמרי. הבית שלה שרוף לגמרי. נכנסנו לשם אחרי גילוי המצבה, ניסינו לקחת כמה דברים מהבית, לא היה מה לקחת. בחצר היו כל מיני דברים תלויים, צלחות או מצקת תלויה על הקיר, אז לקחנו משם. זה כל מה שלקחנו, מבית שלם, מחיים שלמים, כמה דברים שרופים שהיו תלויים בחצר".