לאחר 51 יום בשבי חמאס שוחררו אתמול עדי שוהם עם ילדיה נווה בן ה־8 ויהל בת ה־3, שנחטפו מקיבוץ בארי בבוקר השבת השחורה. טל, אביהם של נווה ויהל, עדיין חטוף. ענבל צח, בת דודתו של טל, שוחחה הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM ושיתפה ברגשות המעורבים.

ממצרים דרך ירדן ועד עזה: עכשיו תורה של ישראל לחסל את "האחים המוסלמים"
לאחר האיום בפרישה מהממשלה: המחנה הממלכתי בהבהרה חד משמעית

"המטרה הראשונה בעינינו זה קודם כל להחזיר את החטופים ואז למוטט את חמאס. כולם הביתה, ועכשיו", אמרה בפתח השיחה, והוסיפה: "טל נחטף בנפרד מהם. זאת אומרת שכבר 52 יום יהל ונווה לא חיבקו את אבא, אז זאת שמחה שהיא עצובה וזה עצב שהוא שמח, ויש להגיד את הדברים האלה".

"אנחנו לא יודעים כלום. אין לנו שום מידע, גם כמו שכולנו יודעים, הצלב האדום ממש עוד לא ביקרו אותם, למרות שהיה דיבור שזה חלק מהעסקה. מדובר פה ב־52 יום שאנחנו לא יודעים מה גורל המשפחות שלנו. אלה שחזרו, אנחנו מחבקים אותם, וחשוב גם לבקש, צריך להחזיר אותם לנורמליות ולפרטיות, זו משפחה פרטית בסופו של דבר. הרצון של העם לראות אותם ולחבק אותם, ובואו נזכור שנייה שאלה ילדים שלא מכירים אתכם, וגם את המבוגרים, צריכה להיות פה מידת רגישות אחרת. אנחנו כישראלים מאוד אוהבים לחבק", הוסיפה.

עוד אמרה, כי "התמונות שלהם מהרגעים הכי פרטיים שבהם הם פוגשים את המשפחות בפעם הראשונה, לדעתי לא צריכות להיות משודרות. תנו למשפחות רגע לנסות לשקם את עצמן, את הילדים, את המבוגרים, תנו שנייה. עוד בקשה, מי ששומע אותנו עכשיו בשידור, להוריד מהשלטים את התמונות של הילדים שחזרו, אחרת יכול להיות מצב שהם ייסעו לאנשהו ופתאום הילדים שהם כבר מבינים ייראו תמונה שלהם באיילון או בשלטים הגדולים".

"הילדים שחזרו, המבוגרים, בואו ננסה להחזיר אותם לשפיות", קראה. "אנחנו לא יודעים להגיד מה הם עברו שם. ביקשנו שלא ישדרו את התמונות מהמפגש של המשפחה שלנו, ושודר. אז אוקיי, שידרתם, אבל עכשיו בואו נתמקד באלה שלא חוזרים. כמה שזה משמח שהמשפחות שהגיעו בבית, יש כאלה שלא שם ובואו נמשיך לדבר עליהם ולא להוריד אותם מהתודעה ולא מסדר היום ולא מהמחשבה כי הם לא פה. מי שפה, בואו ניתן להם לחזור להתאקלם. אלה משפחות פרטיות בסופו של דבר, הם לא בחרו להיות כוכבי רשת, אם נשתמש במונחים של היום".

בהמשך ציינה את התחושות הקשות מכך שטל עדיין לא חזר: "חייבים להבין, דובר כל הזמן שלא מפרידים משפחות, אז הנה, הופרדה משפחה, האבא לא איתם. זה דבר שהובטח, לא מפרידים משפחות. לבינתיים, אנחנו רואים שזה לא משהו שקורה, כי הופרדו משפחות. גם דרך אגב, אני אגיד על איתי ומיה, שמיה חזרה אבל איתי לא חזר, למרות שהוא כן בגיל שהוא אמור להיות פה. אנחנו מברכים כל אחד שחוזר, אבל ילד שנחטף עם אבא, הוא אמור לעבור את הגבול לבד רק בגלל שאבא שלו הוא לא אימא? להחזיר פשוט את כולם. זאת הדרישה שלנו כמשפחות לגורמים למעלה".

"נגמר לנו האוויר ולחטופים האהובים שלנו מעבר לגבול", הדגישה והוסיפה: "שעון החול מתקתק לרעתם. אנחנו ביום ה־52, מי דמיין בכלל להגיד מספר 52 בהקשר של חטופים, משפחות שלנו? דרך אגב, יש סולידריות מדהימה בין המשפחות וחייבים להגיד, יש הרבה שמחה על כל אחד שחוזר וגם כולם אומרים 'אנחנו נשארים עד האחרון', אבל חשוב לנו שאתם תעזרו לנו להשאיר את האהובים שלנו על סדר היום ולתת למשפחות שחזרו שנייה רגע לנשום ולהבין איך ממשיכים הלאה בדרך כי היא לא תהיה להם פשוטה גם פה".

על יהל ונווה אמרה: "הם בבית. זה נראה לי הדבר הכי חשוב. הם מחכים לאבא. הם מחובקים על ידי המשפחה והחברים. הצוות הרפואי איתם. כולם במידת רגישות מדהימה. יש הרבה רגישות מתוך הצוותים הרפואיים וגם בתוך מטה החטופים, המתנדבות שמלוות אותנו, הכול בהרבה חמלה ורגישות, אבל חייבים כרגע את כל הכוחות שלנו כמשפחות, וגם שלנו כתושבים של המדינה הזאת, להחזיר את החטופים הביתה".

מסוק ובו הילדים החטופים נחת בבית החולים שניידר (צילום :דוברות שניידר)

לקראת סיום השיחה סיפרה, "כששמעתי משפט מאדון מאוד מאוד נחמד שאמר לי 'יהל היא הפנים של המלחמה', אמרתי 'אוי ואבוי, היא לא יכולה להיות פנים של מלחמה'. הוא אמר את זה בטוב כמובן, אמרתי לו 'אבל יהל היא שלנו'. אתמול אמרתי לאימא שלה שתהיה מוכנה לכל מיני סוכני דוגמנות שהולכים לפנות אליה לפרסומים של יהל, אז היא אמרה לי: 'לא יקרה'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm