תמונות ראשונות ומרגשות של הילדה אביגיל בת ה-4 שחזרה משבי החמאס, פורסמו היום (שני) לפני זמן קצר, בהן היא נראית מחייכת יחד עם דודה לירון, דוד זולי, סבתא שלומית וסבא איתן. אתמול, היא הגיעה למתחם הייעודי במרכז שניידר לרפואת ילדים. 

במצרים טוענים: הפסקת האש בדרך להתארך | כך נראה המשך המתווה
ברקת איים להצביע נגד תיקון התקציב - וזומן לשיחה עם נתניהו

אביגיל ובני משפחתה. תמונות מרגשות  (צילום: דוברות מרכז שניידר)
אביגיל ובני משפחתה. תמונות מרגשות (צילום: דוברות מרכז שניידר)

אביגיל נחטפה בבוקר הטבח בתחילת החודש שעבר. יחד עם השמחה וההתרגשות על חזרתה, היא חזרה לישראל כשהיא יתומה, לאחר ששני הוריה נרצחו על ידי מחבלי החמאס באותו הבוקר. 

אביגיל בדרך לישראל (צילום :אל - ג'יזרה)

היא מחזיקה באזרחות אמריקאית, מה שהוביל את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, להתייחס אליה פעמים רבות במהלך דבריו בנוגע למלחמה. אתמול, לאחר ששוחררה, אמר: "תודה לאל שאביגיל בבית. הלוואי שהייתי שם להחזיק אותה". 

11 החטופים הישראלים הנותרים במסגרת מתווה 50 הראשונים, צפויים לחזור בעוד זמן קצר לישראל. על פי ההערכות, ה-11 כוללים ילדים רבים, כשדיווחים שונים מדברים על תשעה מתוך ה-11.

מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, הפסקת האש בין ישראל לחמאס צפויה להתארך ביומיים נוספים, כך טען היום יו"ר לשכת ההסברה הממשלתית המצרית דיאא' א-רשוואן. על פי דבריו, ההפוגה תתארך ביומיים, זאת בתמורה לשחרורם של 10 חטופים ישראלים ביום, לצד 30 מחבלים ששוהים בבתי הכלא בישראל. 

לצד זאת, גורם ישראלי בכיר טען כי ישנה הסכמה מצד ישראל להמשך העיקרון, על פיו ישוחררו שלושה מחבלים על כל חטוף ישראלי. בישראל מסכימים להארכה של הפסקת האש, למספר מרבי של 10 ימים, כשבמהלכה ישוחררו בכל יום לא פחות מ-10 חטופים ישראלים.