חזרו הבייתה: סהר בן ה-16 וארז בן ה-13 נחטפו לצד אביהם עופר מביתם בקיבוץ ניר עוז ביום הטבח הנורא. היום (שני) השניים חזרו הבייתה והתאחדו עם אמם. יחד עם השמחה וההתרגשות מחזרתם, נמשכת הדאגה לאביהם שנשאר בשבי החמאס. 

סירב לכל הצעה: כך נמנע נתניהו מחיסולו של יחיא סינוואר | כספית
"מעשה בזוי ובלתי מוצדק לחלוטין": ג'יי קיי רולינג בפוסט חריף נגד החמאס

במהלך תקופתם בשבי, נחשף הציבור לאמם הדס קלרדון, שנאבקה למען חזרתם. "לפעול במהרה, יש שם ילדים, זקנים, מוגבלים, תינוקות", קראה במהלך התקופה מאז שנחטפה. 

עוד הוסיפה: "לעזאזל, תפעלו, תעזבו הכל, תפעלו להחזרת החטופים לפני כל פעולה צבאית. פעולות צבאיות מסכנות אותם, הם בסכנה. הם בתוך גיהינום, הם בתוך מלחמה".

בנוסף לחטיפת ילדיה, אמה כרמלה נרצחה יחד עם נכדתה נויה, אחייניתה של קלדרון. במשך זמן רב, נחשבו השתיים לנעדרות, אך לבסוף אותרו גופותיהן. רבות דובר על הקשר המיוחד ששרר בין הסבתא לנכדה, לאחר שזו הגיעה באותו הלילה לביתה בניר עוז, על מנת לבלות עמה את היום האחרון של החופש.

מעט מחודש לאחר הטבח, היא הגיעה לביתה של אמה, ונשברה במקום, לאור המחזות הקשים. "אני כל כך עסוקה באיך להחזיר אותם, שאני אפילו לא פנויה לדמיין מה יהיה", השיבה כשנשאלה בראיון בנוגע לתקווה הגדולה להצליח להשיב את ילדיה. 

עוד הוסיפה אז: "אני רוצה אותם פה, ועד שאני לא אראה אותם בעיניים, אני לא אאמין לכלום. רק מהחיבוק שלי, הם יהיו בסכנה, רק מהחיבוק. סהר וארז קלדרון חזרו הערב לישראל, כחלק מ-11 החטופים הישראלים ששבו היום, ביומה הרביעי של הפסקת האש.