עמרי לוטם, אחיה של הגר ברודץ' שנחטפה בשבת השחורה יחד עם שלושת ילדיה, עפרי יובל ואוריה, שוחח היום (שלישי) ב-103FM על התחושות לאחר השחרור של קרובי משפחתו שלשום במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים.

הכי מרגש שיש: צפו באביחי ברודץ מתאחד עם בני משפחתו ששבו מהשבי

"אנחנו מאושרים, זה אושר שמהול בהמון עצב. זו לא תמונת ניצחון. אנחנו כל כך שמחים לראות אותם, אין מילים לתאר את השמחה הזאת, הם כאלה ילדים מתוקים, כאלה מקסימים, אחות שלי גיבורה. אנחנו כל כך שמחים שהם בבית", אמר בהתרגשות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "במצב הזה אתה לא שואל כלום, אתה מחבק, אתה מנשק, אתה מסתכל, אתה נוגע בשביל להבין שזה אמיתי וזהו. גם הם וגם אנחנו קיבלנו המון הנחיות למה לשאול, מה להגיד, מה לא". 

באשר על התנאים בהם הם הוחזקו, ציין: "שמרו עליהם שיישארו בחיים ובריאים כמה שאפשר, עם הפצצות של צה"ל בלי סוף. היה להם מאוד קשה, הם מאוד פחדו כל הזמן. הגר הייתה עם הילדים שלה כל הזמן, לא הפרידו ביניהן והם פה ביחד. הילדים מספרים שהם אכלו הרבה דברים מתוקים, לא טעימים, והרבה פיתות עם זעתר. הם חזרו רזים, אבל אכלו, לא שהרעיבו אותם". 

לוטם סיפר על הפחדים מהיום שאחרי השחרור: "הפחדים שהיו לנו לפני שהם הגיעו, היו מפה עד הודעה חדשה, מה אנחנו נראה? אילו ילדים נקבל חזרה? תהיה להם נשמה אחרי זה? יהיה להם חיוך? יהיה להם את הברק בעיניים? כל המחשבות האלה היו כל הזמן, והפחדים האלה עדיין מלווים אותנו. אנחנו לא יודעים מה קורה להם כשהם עוצמים עיניים, אנחנו לא יודעים מה קורה להם כשמישהו זר מתקרב אליהם". 

לוטם ציין שהגר אחותו הייתה בטוחה שבעלה נרצח: "הכול התחיל נורא מוקדם בבוקר, אביחי עזב את הבית נורא ללכת להילחם בקיבוץ ושם הם התפצלו ולא ראו יותר אחד את השני. היא גילתה שהוא נשאר בחיים בדרך מעזה. היו כל מיני אינדיקציות שאנחנו קיבלנו שהם בחיים ולא עצרנו את המאבק עד שהם חזרו, אבל הגר הייתה בטוחה שאביחי נפל בקרב בכפר עזה כבר ביום שבת בבוקר". 

על עדות הילדים לאחר השבי: "רואים בעיקר חיוכים ובאים לאכול מהם נשיקות וחיבוקים. הוא (הילד אוריה בן ה-4) לא כל כך מדבר, הוא גם לא כל כך דיבר לפני זה, ילד שקט ומתוק. את האמת שגם עם הגדולים, אני לא שואל אותם שאלות שיגרמו להם לחשוב על דברים. אני מנסה לזרום איתם על משחקים ולדבר איתם על דברים חיוביים. אני לא הולך להוציא את זה מהם". 

על הקשר של הגר עם אביגיל עידן בת ה-4 ששכלה את הוריה: "אני בטוח שיש קשר מדהים, כי עוד לפני כל האירוע הנוראי הזה אביגיל הייתה בת בית אצל אחות שלי. היא ברחה ישר אליה, שזה קצת מסביר את טיב היחסים. אבל מעכשיו הם בחזקת המשפחות ואני לא יודע מה ההמשך עם זה".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM