ביום ה-53 למלחמה, עשר ישראליות שוחררו היום (שלישי) משבי החמאס וישובו למשפחותיהם בישראל. אלו שמותיהן, תמונותיהן וסיפוריהן.

הפסקת האש הופרה: מטענים הופעלו נגד כוח צה"ל, לוחמים נפצעו
הכריחו אותו לצפות בסרטון הזוועות - ואיימו בנשק: העדות של איתן יהלומי בן ה-12 מהשבי

דיצה הימן 
דיצה היימן הייתה ממקימי קיבוץ ניר עוז. לפני השעה 10:00 בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר היא שוחחה עם בנה ואמרה שהכול בסדר. לאחר מכן הטלפון נותק וכעבור שעתיים בתה התקשרה אליה וענה לה מחבל של חמאס. מאוחר יותר גילתה משפחתה של דיצה בת ה-84 באמצעות סרטון שבו נראתה נלקחת בכוח לרכב של מחבלים שהיא נחטפה לרצועת עזה.

דיצה היימן שנחטפה לעזה  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
דיצה היימן שנחטפה לעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

תמר מצגר
תמר מצגר, בת 78, נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז. 

נורלין בבדילה 
נורלין נטלי בבדילה אגוג'ו, בת 60, הייתה בקיבוץ נירים בשבעה באוקטובר, יחד עם בן זוגה שנרצח במקום, גדעון באבאני ז"ל. במשך חמישים ושלושה ימים לא נודע גורלה של נורלין, שהוגדרה כנעדרת. המשפחה והחברים בישראל ובפיליפינים, השכנים שלה ביהוד, ואנשים רבים שלא הכירו אותה עד ליום הנורא ההוא, כולם חיכו ליום בו תשוב בשלום לישראל.

עדה שגיא
עדה שגיא, בת 75, נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז. שגיא היא אמא לשלושה ילדים וסבתא לששה נכדים. מורה ללשון ולערבית. חברותיה וחבריה מספרים עליה שהיא אישה נפלאה, שוחרת שלום ואהבה.  עדה הייתה אמורה לטוס בלונדון לחגוג את יום הולדתה ה- 75 שלה שחל ב- 20 לאוקטובר.

עדה שגיא (צילום: דוברות מטה המשפחות)
עדה שגיא (צילום: דוברות מטה המשפחות)

מירב טל
מירב טל ובן זוגה יאיר יעקב נחטפו מביתו של יאיר בקיבוץ ניר עוז. "מירב התארחה בשבת בקיבוץ ניר עוז אצל בן הזוג שלה. היא הייתה שם בגלל שמחת תורה והחג. היא הייתה איתנו בקשר כשהתחילו הטילים. אנחנו גרים במרכז והיינו ערים למצב, ראינו את הרחפנים ואת החדירה של המחבלים בטלוויזיה. אמרתי לה ולבן זוגה מיד להיכנס לממ"ד ולהיות בדממה כאילו שאתם לא בבית. לאחר מכן, הדבר האחרון ששמענו ממנה היה בשעה 9:20 את הודעות הוואטסאפ", סיפרה אחותה בריאיון ל"ווואלה!". 

מירב טל (צילום: דוברות מטה המשפחות)
מירב טל (צילום: דוברות מטה המשפחות)

מירב טל ויאיר יעקב (צילום: באדיבות המשפחה)
מירב טל ויאיר יעקב (צילום: באדיבות המשפחה)

רימון קירשט 
רימון קירשט ובעלה יגב בוכשטב נחטפו מדירתם בקיבוץ נירים בבוקר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. ב-30 באוקטובר פרסם חמאס סרטון של שלוש חטופות ובו נראתה גם קירשט. רימון קירשט, בץ 36, אוהבת לגדל צמחים, לאמץ ולגדל בעלי חיים, ולשמוע מוזיקה. היא עוסקת ברפואה משלימה ורפלקסולוגיה. אוהבת מוזיקת רוק - בעיקר גאנז אנד רוזס ו- U2, היהודים והמכשפות.  היא מתנדבת במסלן, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, והיא היתה מלווה נשים לבתי משפט ובמשטרה. רימון ובעלה יגב התחתנו לפני שתיים וגרו בקיבוץ נירים והקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות - יש להם חמישה כלבים וחמישה חתולים, רובם עברו התעללות. בעלה יגב נחטף ביחד עם רימון ב-7 באוקטובר ונשאר בשלב זה בשבי חמאס.

רימון קירשט (צילום: דוברות מטה המשפחות)
רימון קירשט (צילום: דוברות מטה המשפחות)


אופליה רוטמן
אופליה רויטמן (77) מקיבוץ ניר עוז היא האמא, הרעיה והסבתא הכי טובה בעולם. יש לה שלושה ילדים ותשעה נכדים שהם כל עולמה. הייתה מחנכת במשך עשרים שנה, ובמשך חמש שנים הייתה מנהלת בבתי ספר יהודיים בארגנטינה. עלתה לארץ מארגנטינה בשנת 1985 ומתגוררת בקיבוץ ניר עוז עד היום. עבדה בקיבוץ בתחום החינוך שנים רבות והייתה פעילה בועדות שונות בקיבוץ. אישה אצילית וצנועה שאוהבת את החיים ואת הקיבוץ.

אופליה רויטמן (צילום: דוברות מטה המשפחות)
אופליה רויטמן (צילום: דוברות מטה המשפחות)

גבריאלה ליימברג ומיאה ליימברג

גבריאלה ליימברג (59) עלתה מארגנטינה בשנות ה90. יש לה בת אחת, מיאה, בת 17 שנחטפה איתה. גבריאלה גרה בירושלים ועובדת כמנהלת בעמותת שק"ל שמספקת שירותים קהילתיים לבעלי מוגבלויות, היא אישה עם לב ענק שתמיד עוזרת. גבריאלה פסיכולוגית חברתית בהכשרתה שנותנת את כל הנשמה שלה לעבודה שלה. אישה שאכפת לה מהזולת, תומכת ואוהבת. היא אמא מסורה שנותנת מעצמה בשביל בתה מיאה ששוחררה הערב משבי החמאס יחד עם דודתה קלרה מרמן. אחיה פרננדו מרמן (60) וגיסה לואיס נוברטו הר (70), עדיין נמצאים בשבי החמאס.

מיאה ליימברג בת 17, תלמידת י"ב בתיכון אומנויות בירושלים, זמרת ששרה מדהים. ילדה מסורה ואחראית, חכמה ותמיד עוזרת לחבריה. עובדת בחנות ספרים. חברותיה של מיאה מספרות עליה שהיא ילדה כיפית ואשת שיח מופלאה, שאוהבת ללמוד ולחקור. לה ולמשפחתה כלבת שיצו בשם 'בלה' שנחטפה יחד איתם והערב היא חזרה משבי החמאס כאשר בלה בידיה. אמה גבריאלה ליימברג ודודתה קלרה מרמן צפויות להשתחרר אף הן הערב משבי החמאס. דודיה פרננדו מרמן (60) ולואיס נוברטו הר (70), עדיין נמצאים בשבי החמאס.

מיאה ליימברג (צילום: דוברות מטה המשפחות)
מיאה ליימברג (צילום: דוברות מטה המשפחות)

גבריאלה ליימברג (צילום: דוברות מטה המשפחות)
גבריאלה ליימברג (צילום: דוברות מטה המשפחות)

גבריאלה ומיה ליימברג (צילום: ללא קרדיט)
גבריאלה ומיה ליימברג (צילום: ללא קרדיט)

קלרה מרמן
קלרה מרמן (63) טיפלה במשך 30 שנה בילדי קיבוץ ניר יצחק. היא נחטפה מביתה יחד עם בן הזוג שלה, לואיס. איתם נחטפו גם אחיה פרנדדו ואחותה גבריאלה ליימברג עם בתה מיה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]