בנה של יוכבד ליפשיץ בת ה-85  ששוחררה משבי חמאס לפני כחודש, טענה כי שוחחה עם יחיא סינוואר. בנה אמר: "מדובר בזיהוי שגוי, מבדיקה עם גורמי הביטחון, התברר שזה לא היה סינוואר"

מאות אנשים השתתפו אמש (שלישי) בעצרת המחאה מול הקריה, כשביניהם הייתה גם יוכבד ליפשיץ (85), ששוחררה משבי חמאס לפני חודש, אך בעלה עודד נותר בשבי. לאחרונה פורסם כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר נפגש עם חטופים באחת המנהרות, שם הבטיח להם שלא יאונה להם רע. בראיון ל"דבר", חשפה ליפשיץ שהייתה באותו מפגש, ואף אמרה למנהיג חמאס את דעתה.

איפה החטופים כפיר ואריאל ביבס? "חמאס משתמש במשחקים פסיכולוגיים"
רימון קירשט חזרה למשפחתה מהשבי: צפו במפגש המרגש

"סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו", מספרת ליפשיץ. "שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק״.

יוכבד ליפשיץ. קרדיט: אבשלום ששוני (צילום :אבשלום ששוני)

יוכבד ליפשיץ  נחטפה מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. כעבור שבועיים וחצי היא שוחררה משבי חמאס, יחד עם נורית קופר. למחרת השחרור היא השתתפה במסיבת עיתונאים וסיפרה על חוויותיה מהשבי: "הלכנו קילומטרים בתוך רשת מערות שנראתה כמו רשת קורי עכביש". היא אמרה שהיא הוחזקה יחד עם כמה מחברי הקיבוץ.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הפרסום בחדשות 12, מנהיג חמאס יחיא סינוואר הגיע לאחת המנהרות בימים הראשונים שלאחר המתקפה, ודיבר עם חטופים. סינוואר, שמדבר עברית שוטפת, שאל את החטופים לשמם, הציג את עצמו, ואמר להם שהם נמצאים במקום מוגן.