בחמאס ממשיכים בטרור הפסיכולוגי ופרסמו טענה לא מאומתת סביב מצבם של משפחת ביבס, אשר נמצאים בשבי. בעקבות כך, דובר צה"ל עדכן הערב (רביעי) כי נציגי צה"ל שוחחו עם בני המשפחה, והודיעו כי צה"ל בוחן את מהימנות המידע.

עוד נמסר מהודעת דובר צה"ל כי "האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל. צה״ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".

מהמשפחה נמסר: "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".

בעקבות הודעת חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בני המשפחה. הוא אמר לבני המשפחה כי הנושא נבדק ע"י כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. כמו כן, הבטיח כי מדינת ישראל תעשה הכל להשבתם ארצה.

כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)

גם היום, שירי ביבס וילדיה הפעוטים – אריאל בן ה-4 וכפיר בן העשרה חודשים, לא נכללו ברשימת המשוחררים, שנמסרה לישראל. דודם של הילדים, יוסי שניידר, שוחח עם מעריב על התחושות הקשות: "מצפים לטלפון המיוחל".

"התחושות נוראיות, ציפינו בכל יום לבשורה שהם ישובו הביתה, כל יום מחכים לרשימה ומתאכזבים מאוד מחדש", סיפר ל"מעריב" יוסי שניידר, בן הדוד של שירי ביבס, שגם היום, היא ושני ילדיה הפעוטים – אריאל בן ה-4 וכפיר בן העשרה חודשים, לא נכללו ברשימת המשוחררים, שנמסרה לישראל. "אנחנו מצפים לטלפון המיוחל שיבשר לנו שהם ברשימה, אבל הוא לא הגיע", סיפר עוד הדוד בעצב.

"גם אם הציפיות היו נמוכות, קיווינו מאוד שהם יהיו ברשימת המשוחררים. אבל אנחנו לא מתנהלים מול גוף מסודר כמו מדינה, אלא מול ארגון טרור שמשחק משחקים פסיכולוגיים", סיפר עוד שניידר על התחושות הקשות במשפחה שממתינה בקוצר לשובם של יקיריה, שהפכו לאחד מהסמלים הכואבים של המלחמה, מאז חטיפתם ב"שבת השחורה" בקיבוץ ניר עוז.

משפחת ביבס מנסה לעורר גורמים שונים בעולם, בניסיון ליצור לחץ על חמאס, לשחרור יקיריה. "אנחנו מנסים דרך גורמים שונים בעולם, בעלי השפעה, גם עקיפה על חמאס, כדי להביא לשחרורם", הוא סיפר עוד – "התחושה היא שמשפחת ביבס, בדומה לחטופים נוספים, היא רק כלי במשחק. אנחנו מחפשים כל פיסת מידע, כדי לדעת כיצד הם מרגישים ומה קורה איתם".