אופיר אנגל בן ה-17 שנחטף מבית זוגתו בבארי שב הלילה (חמישי) אל ישראל משבי החמאס. בראיון לכאן רשת ב', סיפר הסב יוסף אנגל, המכונה ג'וחא, על מצבו של נכדו אופיר. דודתו, יעל אנגל ליצ'י שיתפה בראיון לחדשות '13' על הלחץ הפסיכולוגי שבו אופיר היה שרוי.

סוף טרגי: זוהתה גופתו של אופיר צרפתי שנחטף מהמסיבה ברעים

"פגשתי אותו ב4:30 בבוקר אחרי לילה מורט עצבים, או יום שלם מורט עצבים מאתמול. אחרי 54 ימים מורטים עצבים, ואני מוכרח להגיד שנגולה אבן מליבי. הוא חזר, ושוחח איתנו והוא נשמע טוב. אופיר חזק, שחקן, ספורטאי והיה לו מזל. אנחנו מההתחלה חשבנו שהיה לו מזל כי הוא נחטף יחד עם אבא של חברתו, יוסי שרעבי", סיפר הסב.

"יחסית מהסיפורים שהצלחתי לשמוע עד עכשיו כי לא כל כך הצלחנו לדבר, אז אוכל היה מצרי כזה, מעט. הוא ירד במשקל איזה 6 קילו. הוא לא סבל, ביקשו ממנו לדבר בשקט והוא היה על פני הקרקע. פעם אחת אפילו ראה את הים. השומרים שלהם היו חברה צעירים. הוא לא ידע כלום. הוא היה בטוח שחברתו ומשפחתה אינם. היה לו מזל יותר מאחרים, אפילו 3 פעמים הוא התקלח במהלך ה-54 יום האלה", אמר.

דודתו יעל אנגל ליצ'י הוסיפה בראיון לחדשות '13': "רואים שעבר משהו מאוד קשה. הדבר הראשון שאמר לאבא שלי שחיבק אותו הוא שלא עינו אותו. אז מבחינה פיזית לא הייתה אלימות בכלל, היו אמירות של לנסות לעשות להם לחץ פסיכולוגי כמו 'אתם לא מעניינים אף אחד' ו-'הממשלה לא עושה כלום בשבילכם'. הוא מאוד מאוד רזה". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"במשך כל הימים בשבי הוא לא ידע מה קורה עם הבת זוג שלו, הוא לא ראה אופציה אחרת או שהיא מתה או שהיא חטופה. הוא הולך לפגוש אותה בשעה הקרובה וזה כל כך מרגש. ככל שאני הבנתי אופיר הוחזק מעל הקרקע בדירה והם עברו כמה פעמים לראות. היה להם תנאים בסיסיים מאוד סבירים, ככה שאפשר להגיד שהיה לו הרבה מזל. הוא נראה מאוד מאוד מותש". 

על כך שאופיר נחטף עם אבא של בת הזוג שלו ציינה: "ככל שאני מבינה הם היו ביחד לרוב תקופת השבי, אני לא יודעת בדיוק מתי הם נפרדו מיוסי. פחות תחקרתי אותו, יותר דיברתי איתו וצעקתי עליו שלא יעשה את זה שוב. סך הכל לא היה להם מושג מה קורה פה בישראל, בחצי יממה האחרונה הוא קיבל כ"כ הרבה אינפורמציה והוא מתקשה להכיל אותה".