ביום ה-55 למלחמה, שמונה ישראלים שוחררו היום (חמישי) משבי החמאס וישובו למשפחותיהם בישראל. אלו שמותיהם, תמונותיהם וסיפוריהם.

"היה לו מזל יותר מאחרים": הסיפור של אופיר אנגל בן ה-17 מהשבי
סוף טרגי: זוהתה גופתו של אופיר צרפתי שנחטף מהמסיבה ברעים

בילאל אל זאידאנה


עאישה אל זאידאנה
עיישאה אלזיאדנה, בת 17 מכפר לא מוכר סמוך לרהט, נחטפה יחד עם אביה יוסף והאחים שלה בילאל וחמזה בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר. עייאשה עבדה עם אביה ושני האחים ברפת בקיבוץ חולית כשמחבלי חמאס חטפו את הארבעה לעזה. בתחילה חשבו במשפחה שהם נרצחו, אך בצה"ל הראו להם סרטון ובו הם נראים בעזה לצד המחבלים.

אילנה גריצווסקי 

אילנה גריצווסקי בת 30, אישה חברותית לכולם ואדם מאוד שמח, אחראית ונותנת יד לעזרה תמיד. עלתה לארץ בגיל 16 ממקסיקו בתוכנית "נעלה", היא הכי אוהבת לאכול אוכל מקסיקני ורק שבועיים לפני השבת השחורה חזרה מביקור במקסיקו.

היא אוהבת את הארץ, עובדת מחוץ לקיבוץ בחממת צמחים ומיועדת להיות מנהלת בחברת החממות. שם החיבה שלה הוא 'לאנצ'ה', בספרדית - אונייה. נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בן זוגה מתן צנגאוקר שנמצא עדיין בשבי החמאס.

אילנה גריצווסקי (צילום: דוברות מטה המשפחות)
אילנה גריצווסקי (צילום: דוברות מטה המשפחות)

נילי מרגלית
נילי מרגלית - בת 41. חברת קיבוץ ניר עוז. אחות במיון ילדים סורוקה. אביה, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, בן 75 מוגדר כחטוף. 

שני גורן
שני גורן, בת 29, חבריה מספרים שהיא הבחורה הכי מצחיקה בעולם. היא האחות הקטנה במשפחה וכולם עומדים דום לבקשותיה. שני עובדת בחינוך הבלתי פורמאלי בקיבוץ ניר עוז בו היא גרה, וידועה כדמות מוכרת בקהילה, כזו שכולם אוהבים ומתאהבים בה. בכל סיטואציה בחיים, שני היא האדם שכולם יירצו שיעמוד לצידם, היא תמיד אומרת את המילה הכי מצחיקה ומתאימה, כזו שמרגיעה, יש בה המון הכלה לכל סביבתה. שני נחטפה מביתה בקיבוץ, יש לה כלבה שנחטפה יחד איתה.

שני גורן (צילום: דוברות מטה המשפחות)
שני גורן (צילום: דוברות מטה המשפחות)

עמית סוסנה
עמית סוסנה, בת 40, נחטפה מכפר עזה. את ילדותה העבירה בשדרות ועברה בשנה האחרונה להתגורר בקיבוץ. בהודעה האחרונה ששלחה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית כתבה עמית: "מחבלים חדרו לישראל ממלא מקומות, וטובחים באנשים, היו לי פה מחבלים מחוץ לחלון, שמעתי אותם, כל הבית שלי ריח אבק שריפה, אני בממ"ד, זה ממש מפחיד,נשמע שהם פה בחוץ, אוף שייגמר כבר, נכנסתי לארון זה הדבר הכי מפחיד בעולם, שוב יריות, נגמרת לי הסוללה".

עמית סוסנה (צילום: דוברות מטה המשפחות)
עמית סוסנה (צילום: דוברות מטה המשפחות)


ספיר כהן
בת 29, מקריית אתא. ביקרה בניר עוז את משפחתו של בן זוגה אלכסנדר (סשה) טרופנוב, בן 27 שעדיין מוחזק בשבי. נחטפה עם סשה, אמו ילנה טרופנוב בת 50 וסבתו אירנה טאטי בת 73 ששוחררו אתמול. אביו של סשה, ויטלי טרופנוב ז"ל, נרצח ב-7.10, היה בן 50 במותו.

מייה שם
מייה שם בת 21, מלאת שמחת חיים ובעלת לב ענק. למדה לקעקע ועובדת במכון לקעקועים, מקצוע שבו היא רוצה להתעסק בעתיד. בנוסף אוהבת לצייר ולבשל. מייה היא לוחמת בנפש, צעירה עם נפש של אישה בוגרת. היא דואגת לאחים שלה תמיד, משפחתית מאוד. הגיעה למסיבה עם חברתה הטובה אליה טולדנו, אשר נחטף גם הוא ועדיין מוחזק בשבי החמאס.

מייה שם (צילום: דוברות מטה המשפחות)
מייה שם (צילום: דוברות מטה המשפחות)