הפרטים המזוויעים על התנאים שבהם הוחזקו החטופים הישראליים בשבי חמאס בעזה ממשיכים להתגלות – ומציירים תמונה קשה מנשוא. קרובי משפחתה של אביגיל עידן – הילדה הקטנה שהפכה לאחד מסמלי אכזריות חמאס לאחר שאפילו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס אליה בשמה נוכח סיפורה הקשה – סיפרו ל"ניו יורק טיימס" שמחבלי חמאס לא ריחמו אפילו על בת ה-4 ששני הוריה נרצחו ושהתה לבדה בשבי.

לאחר שצולמה בסרטון חמאס עם יד חבושה: מייה שם חוזרת הבייתה
"היה לו מזל יותר מאחרים": הסיפור של אופיר אנגל בן ה-17 מהשבי

לדברי טל עידן, דודתה של אביגיל, בת ה-4 סבלה מתנאים של תת-תזונה בשבי חמאס ונאלצה לחלוק פיתה אחת ביום עם עוד ארבעה שבויים נוספים. כמו כן, הילדה הקטנה לא התקלחה אפילו פעם אחת במהלך 50 ימי השבי, וכתוצאה מכך היא חזרה כשהיא סובלת מכינים בכל הגוף. "היא ממש הייתה מכוסה בהן", אמרה הדודה בכאב, "השקענו הרבה זמן ומאמץ כדי להיפטר מהן". 

שיער הראש של אביגיל הקטנה קוצץ וגולח במהלך השבי. על פי הדודה, החוטפים העבירו את אביגיל ויתר הקבוצה בין דירות שונות מעל הקרקע. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גם נורית קופר, בת 79, תיארה תנאים קשים כאשר הוחזקה עם ארבעה ישראלים מבוגרים נוספים במנהרות האפלות מתחת לרצועה. כתוצאה מהאכזריות בחטיפה נשברה לה הכתף והיא התקשתה ללכת במנהרות החוליות והחשוכות. לדברי רותם קופר, בנה של נורית, אמו הוחזקה עם יוכבד ליפשיץ באותה הקבוצה עד שזו שוחררה, אולם בעלה עדיין בשבי. לדבריו, המחבלים לקחו לבעל את משקפיו והם לא מספקים לו את התרופות שלהן הוא זקוק.