הרב אלימלך וסרמן בן ה-73, חנה איפרגן וליביה דיקמן בת ה-24 ז"ל נרצחו היום (חמישי) בפיגוע הרצחני בכניסה לירושלים. תחילה, דובר על שהמחבלים חוסלו ע"י לוחמי מילואים של צה"ל. עם זאת, כעת מתבררים פרטים מצמררים על השתלשלות האירועים. 

שעות מתוחות: לאחר שחרור מייה ועמית - מחכים לחטופים נוספים
חמאס פרסם תיעוד של אב משפחת ביבס, דיווח: כך כשלה החזרתו מהשבי

את המחבל חיסל יובל דורון קסטלמן, שעבר במקום עם רכבו, ויצא ממנו לכיוונם. לאחר שנטרל את המחבל, הוא נורה ע"י חיילים שסברו כי הוא מחבל. האירוע מקבל תפנית אכזרית נוספת, כשעל פי עדי ראיה במקום, הוא הפציר בחיילים שלא לירות, ואף ירד על ברכיו. מצבו התדרדר ולאחר שעות שבהן נאבקו הרופאים על חייו, נקבע מותו בבית החולים.

יובל דורון קסטלמן  (צילום: באדיבות המשפחה)
יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)

קסטלמן, בן 38 ממבשרת ציון, היה עו"ד בנציבות שירות המדינה. משפחתו סיפרה כי "שירת בעברו בכוחות הביטחון. הוא תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם". היום היה אמור לחגוג קסטלמן את יום הולדתו.

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

"בוקר קשה לכולנו. תנחומים למשפחות. רפואה שלימה לפצועים, וחיבוק גדול לגיבורים שהצילו כאן חיים. האירוע הזה מוכיח שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה, כמה צריך לדבר עם החמאס רק דרך הכוונות, רק דרך המלחמה. בחמאס נלחמים. יש לנו משטרה חזקה, יש לנו צבא חזק, אבל אין שוטר בכל מקום ולכן במקום שיש נשק אזרחי, זה יכול להציל חיים", מסר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.