הלילה (שישי) נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, האזרח שירה במחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכניסה לירושלים, ונורה בידי חיילים בחשד שהוא בעצמו מחבל.

לאחר שדאגה לו בשבי: שני תתאחד בישראל עם איתן הקטן
עם ישראל במיטבו: גיוס ההמונים למען אביגיל עידן

שלושה אזרחים נרצחו בטרמפיאדה בידי שני מחבלים ממזרח ירושלים המזוהים עם חמאס בכניסה לעיר. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה קסטלמן כשהוא מרים ידיים ובכל זאת החיילים יורים לכיוונו. הדבר עורר סערה ברשת, כאשר גולשים רבים השוו את המקרה לתקרית אלאור עזריה, שירה גם הוא תוך כדי מעבר על נהלי הפתיחה באש. 

מיכל פעילן, כתבת הרווחה של חדשות 12 כתבה: "כשאלאור אזריה הוא גיבור, הורגים גיבורים אמיתיים". 

ארנון סגל, עיתונאי וכתב ב"מקור ראשון" כתב: "איזו טרגדיה איומה. יובל דורון קסטלמן האמיץ, תודה לך שהיית שם ולא עמדת מנגד. וסליחה שבזמן אמת בילבלנו אויב ואוהב. איזה פצע שותת דם בלב האומה". על כך הגיב לו העיתונאי בן כספית ""בלבלנו". לא נכון. הבילבול הוא להגן על אלאור אזריה ועל הצורך לירות באדם לא חמוש על ברכיו. אפשר עוד לתקן את הבילבול הזה. זה לא בלתי הפיך. אנחנו לא הם. אפשר לחתור למגע ולחיסול כל מחבל במהלך פיגוע ועדיין להשאר בני אנוש".

פעיל השמאל יריב אופנהיימר כתב: "כל מי שחיבק את אלאור אזריה אחראי לירי ולפציעה האנושה של האזרח, שרק ניסה לנטרל מחבל ונורה כשהרים את ידיו".

גם ח"כ גלעד קריב גינה את תומכי אלאור אזריה וכתב: "הוראות ונהלי הפתיחה באש נכתבו בדם. הקמפיין נגדן, שאחד השיאים שלו היה פרשת אלאור אזריה, עולה בדם ולא להפך. מותו הנורא של יובל דורון קסטלמן ז״ל הגיבור, הוא תמרור אזהרה נוקב מפני המשך הקו המסוכן הזה, שמובל על ידי פוליטיקאים קיצונים ומתלהמים. יהי זכרו ברוך".

תגובת דובר צה״ל: "אתמול (ה׳) נפתחה חקירה על ידי משטרת ישראל ושב״כ. עם קבלת פרטי החקירה הראשוניים ולנוכח נסיבות האירוע הוחלט כי החקירה תתבצע בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת. צה״ל מביע צער על מותו של האזרח".