משפחות החטופים קוראות היום (שני) לקבינט המלחמה להיענות לדרישתם לפגישה דחופה. בהצהרה שתינתן במטה המשפחות, תחת הכותרת "האם הקבינט עדיין מחויב לשחרור החטופים?", יבהירו כי לא יסתפקו בפגישות עם חלק מחברי הקבינט שהשיבו בחיוב לבקשה שהועלתה לפני יומיים.

העדויות החריגות של החטופות: התוצאה השלילית של הלחץ הצבאי של צה"ל
תוך כדי הפעלת כוח: מחבלי חמאס חקרו חטופות על שירותן הצבאי

בהצהרה, דרשו המשפחות להיפגש עם קבינט המלחמה עד היום ב-20:00 בערב. עם זאת, מלשכת רה"מ נמסר כי הקבינט ייפגש עם המשפחות מחר בצהריים. בין הדוברים היו דניאל ליפשיץ, נכדם של יוכבד ליפשיץ ששבה מהשבי ועודד שעוד מוחזק בעזה, חיים יצחק אור, אחיו של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה ויעל אדר, אמו של תמיר אדר שנחטף מביתו בניר עוז.

חיים יצחק אור: "אחרי ששמענו את העדויות הל השבים שהיו במנהרות בעזה, בידי החמאס. אנחנו מבוהלים ממה שאנחנו שומעים. קבינט המלחמה התחייב להיפגש איתנו בצורה קבועה כבר לפני שבועיים וחצי וזה עדיין לא קרה. ישבנו בשקט, ולא הפרענו, לא הטרדנו, אם זה נתפס ככה, עד שכבר לא יכולנו. מיום שישי, אנחנו מבקשים מקבינט המלחמה לבוא ולהיפגש איתנו, בני המשפחות ולהגיד לנו".

מעגל התפילה המרגש להצלחת עסקת החטופים  (צילום: דוברות התנועה המסורתית)
מעגל התפילה המרגש להצלחת עסקת החטופים (צילום: דוברות התנועה המסורתית)

"האם חוזרים ללחימה, האם הסתיים המשא ומתן. ולמה כל מה שקורה קורה, אנחנו לא מתערבים, המשפחות לא חושבות להתנהל בניהול טקטי של מלחמה, אבל אנחנו רוצים תשובות. אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. ההבנה שהקבינט לא מעוניין להיפגש איתנו ולא מעוניין לתת לנו תשובות, אז אולי הפתרון הוא ללכת למי שכן ירצה לשמוע אותנו, מקור בינלאומי, לביידן או לכל בנאדם שכן רוצה להיפגש עם משפחות החטופים בעזה".

ממשפחות החטופים נמסר: ״עדויות החטופים ששוחררו מעלים חרדה וחשש עמוק בקרב המשפחות. לאור זאת, לפני יותר מ-24 שעות, ביקשנו להיפגש עם קבינט המלחמה ונענו בהתעלמות מקוממת מתיאום פגישה. ודגש כי חלק מחברי הקבינט הביעו נכונות להיפגש עם המשפחות, אך הן מבקשות להיפגש עם פורום קבינט המלחמה ולא במפגשים בודדים. לאור התעלמות קבינט המלחמה ממשפחות השבים והחטופים, ומהבקשה לפגישה דחופה זאת לצד אי כיבוד ההתחייבות לקיים מפגש שבועי, יכנסו מחר המשפחות מסיבת עיתונאים וישאלו: האם קבינט המלחמה עדיין מחויב לשחרור החטופות והחטופים?".

הפגנה משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר, עופרי ביבס, שמשפחתה עדיין נמצאת בשבי חמאס, השתתפה בדיון בוועדת הכספים ואמרה: "אנחנו באים לפה משפחות החטופים, כי חשוב לנו להמשיך ולהזכיר שהמחויבות העליונה והיחידה של הממשלה מבחינתנו, זה להחזיר את המשפחות שלנו, אני שומעת כל מיני ריבים על התקציב, זה כל כך מיותר, כולם ביחד צריכים לעשות הכל כדי להחזיר אותם, אנחנו שומעים את העדויות של מי שחוזר, כל יום הוא סכנת חיים. אני לא מדברת על כפיר שהוא בן 11 חודשים, אריאל בן 4, אנחנו שומעים מה התנאים התזונתיים, ההיגיינה, שירי שם לבד".

"זה גם אם מתעלמים מהודעת חמאס, כי אנחנו חושבים שהם חיים. אנחנו דורשים שהם יחזרו מהר. אח שלי שמעבר לזה שנראה כמו חצי בנאדם, קיבל את הבשורה הכי קשה שניתן לקבל ולבד בשבי, בלי לדעת אם זה נכון או לא, מבחינתו זה נכון. אני יודעת מה המצב שלו ואין לו עוד יום להישאר שם, יש לו חבל תלייה מסביב לראש וכל יום הוא מתהדק, ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל, אנחנו עם שמקדש חיים, זה צריך לפתוח כל דיון, זה כל מה שצריך לדבר עליו, מבחינתנו אין חשוב מזה, זה עתיד המדינה, זה הפנים שלה. אני מתחננת שכל מי שיוצא מהחדר שזה מה שיהיה לו בראש, אי אפשר יותר לחכות, זו העדיפות העליונה והמטרה הראשונה".