הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

ארגון צל"ש (צבא לשם שמיים) מלווה ותומך לאורך שירותם הצבאי בכ-10,000 חיילים דתיים במהלך השנה ומתחילת המלחמה הקים הארגון מערך תמיכה וחיזוק לנשות החיילים בסדיר ובמילואים. 

עשרות מתנדבי ארגון צל"ש יוצאים מידי יום לבתי המגוייסים והמילואימניקים ומעניקים לנשות הלוחמים ומשפחתן מארז מפנק יחד עם חיוך גדול. המארז כולל בין היתר שוקולדים ומוצרי טיפוח ומגיע עם הקדשה מיוחדת והרבה מילות אהבה וחיזוק.

לצד המארז נעשות פעולות נוספות. נפתחה קבוצת תמיכה בוואצאפ אשר לאחר יומיים מנתה כ-3,000 נשות חיילים המקבלות תמיכה וירטואלית ופרונטלית לצד חיזוקים רוחניים ורגשיים והנשים מקבלות מידי ערב שיעור רב או רבנית והדבר מעניק להן כוחות בעת הזו.

3,000 נשות חיילים המקבלות תמיכה וירטואלית (צילום: עמותת צל''ש (צבא לשם שמיים))
3,000 נשות חיילים המקבלות תמיכה וירטואלית (צילום: עמותת צל''ש (צבא לשם שמיים))

כמו כן, הוקם מערך ארצי של בייביסיטר בשיתוף פעולה עם "מדרשת מעיינותיך" ו-"מדרשת דניאלי" וקו תמיכה בו ניתן לשוחח עם אנשי רוח, נשות מקצוע מעולם הטיפול ועו"סים הנותנים מענה מיידי.

בנוסף, הארגון חילק "ציוד לחימה רוחני" לכל החיילים בשטח, בבסיסים ובמוצבים כאשר יש בתוכו תפילין, תפידניות, סידורים ליום חול ושבתות במהדורת כיס, ציציות, ערכות קידוש והבדלה, זמירוני שבת, דגלי ישראל ועוד ועוד.

מתנדבי הארגון סיפרו שהמשפחות התרגשו מהעובדה שהארגון לא זנח אותן בשעה זו בה הם נאלצים להתמודד עם שגרה מותחת כאשר אב המשפחה נמצא בתפקידו בצבא. אפרת, מהעיר לוד מספרת: "כבר שבוע חמישי למלחמה, רועי, חזר רק פעם אחת לכמה שעות וכל יתר הזמן אני חווה מתח, ציפייה לטלפון, תפילה, געגוע, אי וודאות, הכל משתנה... פעם הוא זמין, פעם הוא לא זמין. בשבת הוא שלח הודעה "אני נכנס לעזה" ופתאום קיבלתי עוד הודעה "יש לנו משהו בשבילך". הגיע ארגון צל"ש וזה היה כיף לקבל חבילה באופן מפתיע ולא צפוי. היו לי דמעות של התרגשות בעיניים. מישהו חושב עלי, רואים אותי, חווים איתי את המתח יש חוויות שאין די מילים לתאר".

החבילה שחילק ארגון צל''ש לנשות הלוחמים (צילום: עמותת צל''ש (צבא לשם שמיים))
החבילה שחילק ארגון צל''ש לנשות הלוחמים (צילום: עמותת צל''ש (צבא לשם שמיים))

החיילים הדתיים רואים עצמם כחלק בלתי נפרד מצה"ל וצל"ש מסייע להם בשמירה גם על אורח חייהם הדתי לצד שירות ותרומה. הארגון נותן ליווי מלא החל משלב ההכנה לשירות הצבאי ועד לשחרור והחזרה ללימודי תורה בתוכניות ייעודיות של בתי מדרש לבוגרי צבא וכן, מסייע בהכנה ללימודי האקדמיה.

הרב פרץ איינוהרן מייסד ויו"ר הארגון, סיפר על היוזמות האחרונות בעת המלחמה: "פתאום מגיעים לבני משפחות המגויסים עם שי קטן ומילות תודה ועידוד. לפעמים זו לא המתנה שחשובה כמו שההרגשה שהן לא לבד. זה מפתיע את נשות הלוחמים ונותן להן כוחות נפש להמשיך ולהילחם בעורף לטובת חיזוק הבעל ושאר בני המשפחה וזה מחזק את החוסן הלאומי".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים