חודשים לפני שנחטפו: בסרטון מחודש פברואר, ניתן לראות את האח הגדול אריאל (4) מחבק בזהירות את אחיו הקטן כפיר (בן 10 חודשים כיום) כאשר הוא פוגש אותו לראשונה. האחים נחטפו מקיבוץ ניר עוז, יחד עם אימם שירי (32), ובנפרד מאביהם ירדן (34). בסרטון החדש מפברואר רואים את אריאל האח הגדול מתרגש מהאח הקטן, שואל על שלטי הכניסה שעל הדלת ומחבק את אימו.

בן דודה של שירי, ג'ימי מילר, מזכיר בראיון ל-Daily Mail כי המשפחה הייתה צריכה להשתחרר, אך חמאס התנער מהעסקה. "אנחנו עדיין מאמינים שהם בחיים, ושזה משחק אכזרי של חמאס. הם יודעים שלאנשים בכל העולם יש רגישות לילדים, ואני חושב שזו הסיבה שהם מנסים לשחק איתנו. אנחנו אופטימיים ככל האפשר ורק מתפללים לחדשות טובות". גם דובר צהל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס למשפחת ביבס בתדרוך ואמר כי היו אמורים להיות מוחזרים לישראל - אך חמאס החליט לא להחזיר אותם.

מעל ומתחת לפני הקרקע: פרטים חדשים על האופן בו הוחזקו החטופים בעזה

נזכיר, כי בשבוע שעבר צה"ל דיווח שחמאס העביר את כפיר ומשפחתו לארגון טרור נפרד בחאן יונס. ארגון הטרור הצהיר שהילדים ואמם, שירי, נהרגו בהתקפה אווירית ישראלית - אך זאת ללא כל הוכחה. ביום האחרון של הפסקת האש הכריז הארגון כי יחזיר שלוש גופות - אך ההסכם לא קרה ולא ידוע במי מדובר.

בתגובה לתיעוד של ירדן ביבס שחמאס פרסם לאחרונה, אומר מילר בראיון: "בסרטון נראה שירדן במצב רע, הוא נראה כאילו הוא ירד 20 ק"ג. נראה שקיבל משהו פסיכוטי, הוא לא נראה במצבו הרגיל. אנחנו רק מקווים שזה לא נכון ושהם פשוט משחקים איתנו. פשוט אין להם חוקים שם, יש לי חברים מוסלמים והקוראן אומר שהם לא צריכים לחטוף ילדים ונשים, וזה מה שהם עשו".

שירי, אריאל וכפיר ביבס נחטפים לעזה (צילום: רשתות ערביות)
שירי, אריאל וכפיר ביבס נחטפים לעזה (צילום: רשתות ערביות)

בנוגע להפסקת האש, הוא משתף: "לא הייתה לנו ברירה אלא להתחיל להילחם שוב, היה טוב שהפסקת האש תימשך אבל בחמאס טוענים שאין להם יותר. הם רק משחקים איתנו, הם היו צריכים לשחרר את כל הנשים והילדים והם אומרים שלא נשאר להם אבל אנחנו יודעים שהם משקרים".

ב-7 באוקטובר משפחת ביבס הופיעו בסרטון מצמרר ובו רואים את האם שירי מתייפחת, תוך שהיא נאחזת בכפיר ובאריאל כשהם נחטפים לרצועה, וסביב השכנים זועקים: "יש לה תינוק". סרטון האימה הופץ והראה את אכזריותו של חמאס ב-7 באוקטובר גם לעולם. כעת, בכל העולם מחכים לחזרתם.