כולנו זוכרים את התיעוד של ארגון הטרור חמאס מימי המלחמה הראשונים שבו נראים "אמא ובניה" ששוחררו ע"י החמאס ביום הטבח. לאחר שהתברר כי בכלל מדובר בשכנה, והאם נרצחה, אביה ירון ויטל, מתנדב בתחנת מוריה במחוז ירושלים, סיפר בריאיון ל"מעריב" את הסיפור המלא והמצמרר. 

הפצצות צה״ל מול ירי רקטות; התיעוד הכי עוצמתי עד כה של המלחמה
טורקיה באזהרה לישראל: אם תחסל את בכירי חמאס - הדבר יגרור "השלכות חמורות"

ויטל המחזיק בדרגת רס"ר, משמש כמתנדב במשטרה כבר 24 שנים. "הבת שלי עדי שגרה בחולית הזמינה אותי להיות איתה בשמחת תורה, ואמרה שגם הבת השנייה שגרה בכיסופים יבואו לארוחת ערב של יום שישי. היינו ביחד בארוחת ערב, נפרדנו מאיילה שחזרה לחולית, אני נשארתי אצל הבת שלי, והיא סידרה לי דירת אירוח בקיבוץ", סיפר.  

המתנדב ירון ויטל (משמאל) (צילום: דוברות המשטרה)
המתנדב ירון ויטל (משמאל) (צילום: דוברות המשטרה)

הוא סיפר על חדירת המחבלים: "הם נכנסו לקיבוץ, ובתוך כמה דקות התחיל להישמע ירי בכל קיבוץ. ניסיתי להבין מה קורה. שמעתי את השכונות מתקרבות לכיווני. בשלב מסוים יכולתי לשמוע את הצעקות של המחבלים. אני שומע בשלב מסוים ששוברים את הדלתות. כמה דקות אחרי זה היה ירי מאסיבי מאוד, ומאז לא היה לי יותר קשר איתה. הייתי 11 שעות בממ"ד. 

"לאחר 11 שעות, פרצו לדירה שלי, שמעתי את הדלת עפה מהמקום. שמעתי צעקות בתוך הבית, יש משהו בבית? ניסיתי להבין האם יש להם מבטא, אבל קיבלתי תחושה שזה בסדר, חשבתי שיחלצו אותנו הרבה יותר מהר. פתחתי את הדלת, היו שם מספר חיילים. אמרתי להם שהבת שלי גרה מולנו. הם פרצו לבית שלה, ומצאו שם גופה, אך לבסוף התברר כי מדובר בגופת מחבל", סיפר על רגעי החילוץ הדרמטיים. 

הוא אמר בכאב: "היא נרצחה בממ"ד, מלכדו את הגופה של הבת שלי, וגם את הממ"ד עצמו. אמרו לי שבזמן שאני פתחתי את הדלת לחפש אותה, לדלת היה קשור רימון שהיה צריך לפעול, וכי היה שם מזל שהוא לא פעל. גם מתחת למיטה היו לא מעט רימונים, שהיו פועלים אם הייתי מרים את המיטה לחפש אותה". 

ויטל תיאר את הגבורה שהפגינה בתו: "היה נשק בכספת שבממ"ד, כשהם ירו על הדלת לפרוץ אותה, היא הגיבה באש מהצד השני. ואחד המחבלים קיבל אותה". 

עוד סיפר כי בשלב מסוים הם הגיעו לפאתי עזה יחד עם שני בניה, אך באורח נס לאחר שאחד מהם שהיא פצוע ברגלו, צעק על המחבל שיוריד אותו, הם אפשרו להם לחזור לקיבוץ. הם ניסו להציג כאילו שהם אנושיים, ואמרו שזאת אמא שלהם, כשזו לא האמת".