שמעון "כושי" רימון, בעל פונדק ה-101 בדרך לאילת, הלך הלילה (שלישי) לעולמו בגיל 84. רימון, שנולד בשם שמעון מזרחי, הפעיל במשך שנים את הפונדק המיתולוגי הממוקם על הקילומטר ה-101 של כביש 90. המקום הפך לאטרקציה בפני עצמה בדרך לאילת, בזכות מוצגי החיות האקזוטיות שהחזיק במקום.

שולחן ריק ופרקי "תהילים": תלמידי הישיבות מצטרפים למיזם להשבת החטופים

רימון היה מהישראלים הבודדים שהצליחו, בטרם הסכם השלום עם ירדן, להסתנן למדינה ולהגיע לפטרה – ולחזור בשלום. בשנת 1959 גנב רימון יחד עם חברו ג'יפ ומדי או"ם. כשברשותם מעט כסף וצידה חצו את הגבול באזור הערבה, וטיילו בירדן במשך שלושה ימים. בשובם לישראל נעצרו בנקודת הביקורת של האו"ם ונשלחו למאסר, אך בזכות התערבות מצד בן-גוריון קוצר עונשם לחודשים ספורים.

פונדק כושי רימון (צילום: פלאש 90)
פונדק כושי רימון (צילום: פלאש 90)

"כושי" הקים את הפונדק שלו וקרא לו ה 101, משתי סיבות: ככל שידוע הוא העריץ את היחידה הזאת, אבל התגייס אחרי שפורקה, וגם במחווה לקילומטר המאה ואחת שבו הוקם אוהל שיחות השלום בין ישראל ומצרים. הוא פשוט הוקם בקילומטר ה-101 בין העיר סואץ לקהיר.

"פגשתי אותו כאיש מאד מיוחד. כמו האנשים של פעם. אין הרבה אנשים כאלה" סיפר יוסי (בוני) חייט, בן 48, בעל מועדון האופנועים רוכבי ציון, שלבריו נהגו לעצור אצלו פעמים  רסות בדרכם לערבה, "פגשנו אותו לפני כארבע שנים, כשהוא כבר לא כל כך הרגיש טוב. אבל אהבנו לשבת איתו. הוא אדם מיוחד, הראש עבד חזק לדאוג למבלים ולתיירים".

"היה איש מיוחד במינו, אין ספק. המקום שהקים היה מקובל על הרבה אנשים שאהבו לעצור אצלו" סיפר יוסי לב,קב"ט ערבה תיכונה. "שמעון כושי, מצד אחד היה פייטר גדול. הרפתקן בלתי נלאה. כל פעם שאפשר היה לשפר את היחסים עם ירדן הוא עשה את זה.היה בקשרים טובים עם קציני צבא ירדנים. היה טס לשם עם רחפן, פעם אחת הביא לירדנים כבש לחג ההודיה. הוא גם היה יזם גדול. לבוא להקים מיזם שכזה שהתחיל מקראוון וברז מים והפך את זה לאימפריה. פעמים רבות הסתבך עם הרשויות. עזרו לו בעיקר גורמים מהצבא. למשל קו טלפון הוא קיבל כשהתחיל לסייע במידע לצה"ל. הוא טס לכל מיני מדינות כדי להביא בעלי חיים נדירים. הוא ניסה להציל פעם מישהי שנעצרה בהודו", סיפר חבר טוב של כושי, איש יחסי הציבור רצביקה אלוש.

מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "כושי רימון הלך לעולמו הלילה. איש מיוחד, צבעוני, הרפתקן, מארח למופת וגיבור.  בצעירותו הושפע מאוד ממאיר הר ציון ז"ל ולוחמי ה 101 המיתולוגית. ב 1959, טרום השלום עם ירדן, הגיע עד לסלע האדום וחזר בשלום, רבים הושפעו מתעוזתו.  כושי הקים את 'פונדק  101' על כביש 90 בערבה התיכונה ואירח רבים, ממנהיגי האומה, חבריו ומכריו ומטיילים רבים, בכולם נהג כחבר. צר לנו על מותו. יהי זכרו ברוך".