מלחמת חרבות ברזל: הבוקר (שלישי) הותר לפרסום שמו של סרן איתן פיש, תושב פדואל בן 23 שנפל במערכה ברצועת עזה. איתן היה קצין שריון לוחם בגדוד 53 של עוצבת ברק, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים. 

צה"ל במתקפה על מעוזי חמאס בג'באליה; אזעקות בדרום
"התקפה על הריבונות": בלבנון תוקפים בחריפות את חמאס

ממשפחתו של איתן נמסר: "איתן פיש, עדינו העצני, ילד, אח ודוד עדין ורגיש. חכם וחברותי, אומן מוכשר ונשמה גדולה, קצין ומפקד, מקצועי ונחוש, יצא להגן על עמו, ארצו ומדינתו, באחדות ישראל, בבניין הארץ ובניצחון על אויבינו ננוחם. יהי זכרו ברוך".

סרן איתן פיש (צילום: דובר צה''ל)
סרן איתן פיש (צילום: דובר צה''ל)

פיש היה תלמיד בישיבת ההסדר בירוחם, שארבעה תלמידים ובוגרים נוספים שלה נהרגו מפרוץ המלחמה. עידו הבר, רב בישיבה ספד: "אנחנו מאד כואבים, קשה לדבר עליהם. כל אחד הוא סיפור בפני לעצמו. אנחנו לא ממסים להוציא גיבורים. אני יכול להגיד שכל אחד מהם איש טוב. שילוב של צניעות, חיבור ועם ישראל ולתורה. מחפשים לעשות מה שצריך. חיפשו שליחות ועשייה". כל אחד הגיע ממקור אחר. שלושה חבר'ה מהם באותה כיתה. ממש מאותו שיעור. הם אהבו את המקום. באו ממקום של חיבור לשליחות".

מהיישוב פדואל נמסר: "הישוב פדואל מודיע בכאב ובלב נשבר על נפילתו של בן הישוב איתן פיש, שנולד וגדל בישוב פדואל.  איתן רביעי מבין שמונה אחים, בן לדוד וחיה פיש, משפחה שורשית ואידיאליסטית.  איתן ניגן בפסנתר בכשרון רב, היה צייר מחונן ובאופן מופלא ידע לקחת משימה ולהתמסר אליה עד הסוף. איתן היה אדם אמיתי, מפקד מחלקת טנקים ולוחם מקצועי וחדור מטרה לניצחון. יחסרו לנו פניך המאירות, לבך הרחב, כשרונך שלא ידע גבול, איך נפלו גיבורים. אוהבים ומתגעגעים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: "איתן היה פאר הנוער של השומרון, תמיד מתנדב לכל דבר, מלא בערכים, נכון תמיד לעזור, גיבור וכך נזכור אותו, בן למשפחה שורשית וותיקה בישוב פדואל ובשומרון, מבוני הארץ. הדורות הבאים בשומרון ובכל המדינה יתחנכו לאור דמותו, חייו וגבורתו, נהרג כשהגן על בטחון עם ישראל, כקצין בצבא ההגנה לישראל מול האוייב הברברי.

"לבנו נשבר עם לכתו בגיל כל כך צעיר. מועצה אזורית שומרון תחבק את המשפחה והישוב ותלווה אותם בכל אשר יידרש. יהי זכרו ברוך".