מירב לשם גונן, אמא של רומי שנחטפה לעזה, שוחחה עם גבי זהר ברדיו צפון 104.5FM על ההתמודדות עם חוסר הוודאות לגבי מצב בתה ובנוגע לפגישה עם קבינט המלחמה שתתקיים הערב: "העובדה ששחרור החטופים נפסק בפתאומיות כזו ביום שישי וכרגע ממה שנראה המלחמה רק מתעצמת, אמור להטריד את כולנו. לא רק את משפחות החטופים, אלא את כולנו כעם ישראל".

"קיבלנו הודעה דרך המשפחות שראו את רומי, וזה משמח מאוד. יחד עם זה, הפצע ירי שלה מה-7.10 לא מטופל ומוזנח, שזה מאוד מדאיג. יש אובדן יד אבל גם יש אלח דם ואנחנו מבינים כולנו שהתנאים שם הם לא תנאים מתאימים לטיפול באמת", מספרת בדאגה מירב, אמה של רומי, "זה דבר שאף אחד מעולם לא היה חולם עליו, שהילד יעלם לו והוא יצטרך להילחם עליו כדי להחזיר אותו. זה כולל את הבת שלי ועוד 137 אנשים. מרגיש שחיי החטופים הם לא הדבר הראשון על הפרק, וזה צריך להדאיג את כולנו, כי חיי אנשים חשובים יותר".

"ההבנה שלנו כציבור היא שחייבים להוציא אותם עכשיו, בטח לנוכח העדויות שחוזרות. אנחנו צריכים לדרוש את מה שמגיע לנו כעם", היא מבהירה, "אני מתכוונת, להגיד להם: מתי ואיך אתם מוציאים את הבנות האלה משם, וגם את הגברים? אנחנו חייבים לזכור שיש גם עדויות נוראיות על הגברים שנמצאים שם ועל מה הם עוברים, ואי אפשר לשים את זה בצד. להגיד, איך אתם מתכוונים להוציא אותם עוד השבוע? אי אפשר לחכות עוד שבוע וחצי-שבועיים, אי אפשר והם לא יוכלו לחכות. צריך לוודא שאזרחי ישראל שהחיים שלהם בידיים שלכם יצאו משם עוד השבוע, לפני שנאבד שם עוד חיים".

מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים (צילום: אייל רדושיצקי)
מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים (צילום: אייל רדושיצקי)

מירב סיפרה על החשש והדאגה מה עוברות הנשים בשבי החמאס: "זה עובר לכולנו בראש, לכולם יש הבנה שלא משחקים פה עם חיי הבנות ויש פה דחיפות עצומה להוציא אותן. החזרה למו"מ מבחינתנו היא בדחיפות עליונה. אף אדם או הורה לא היה יכול לבטא את המילים האלה, רק לשמוע אותן מטלטל. זה מציף עבור כולנו את הפחדים הכי נוראיים שלנו ואת הדחיפות העצומה להוציא אותם עכשיו".

היא המשיכה ושיתפה על התמודדות המשפחה עם המצב הקשה: "אני מאמינה גדולה באיך שגידלנו וחינכנו אותה. היא ילדה מאוד חזקה, והיא יודעת שאנחנו אוהבים אותה, ומחפשים אותה ונוציא אותה משם. כל הורה, ילד או אח צריך להחזיק עכשיו בראש שהאדם שנמצא שם הוא חזק וצריך להאמין בזה כדי שזה יעזור לנו לא להתפרק. יש דברים שכשאין לנו משהו שאנחנו יכולים לעשות איתם עכשיו כדאי לשים אותם בצד, ולהתמקד במה שכן יכולים לעשות. מאוד קל לשקוע בפחדים ובדאגות ובחששות, אבל אין לנו מה לעשות עם זה כרגע, מה שכן יש לנו זה להילחם להוציא אותם עכשיו".

על הפגישה עם הקבינט שתתקיים הערב: "היום אנחנו נפגשים עם קבינט המלחמה המצומצם. העובדה ששחרור החטופים נפסק בפתאומיות כזו ביום שישי וכרגע ממה שנראה, מרגיש ונשמע זה שהמלחמה רק מתעצמת, אמור להטריד את כולנו. לא רק את משפחות החטופים אלא את עם ישראל. חיי אנשים חשובים יותר, זה הדבר שגדלנו עליו. כרגע זה מרגיש שחיי החטופים הם לא הדבר הראשון על הפרק, וזה צריך להדאיג את כולנו".

עזר בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד, רדיו 104.5FM

מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן שנמצאת בשבי חמאס בריאיון לאל-ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)
מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן שנמצאת בשבי חמאס בריאיון לאל-ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)