הירי הטרגי בבירה ביובל קסטלמן ז״ל: השופט הצבאי, סא״ל טובי הארט, קבע הערב (שלישי) כי החייל היורה - סמ״ר במיל׳ אביעד פריג׳ה ישוחרר למעצר בית. 

עוה"ד של החייל שירה ביובל קסטלמן: "הייתה לי התלבטות אם אני רוצה לייצג בתיק"

בהחלטת השופט נכתב כי ״אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה, הרמת ידיים היא סימן מסוכן שלא נשקפת ממנו סכנה. לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל  שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי״.

תחילה, הובא פריג׳ה להארכת מעצר, ובבקשה נכתב: "בנסיבות המיוחדות של האירוע, ספק רב אם קיים חשש ממשי שהחשוד יוסיף ויסכן ביטחונו של אדם או את ביטחון הציבור". 

עוד צוין: "לאחר שהמנוח נפגע פעם נוספת ונשכב על הכביש, לא התקרב החשוד לעברו ולא ירה פעם נוספת, על אף שהיה ברור כי המנוח עודנו בחיים. עובדה זו תומכת לכאורה בגרסת החשוד כי ביקש 'לנטרל' את הסכנה שנשקפה מהחשוד ולא ביקש לבצע 'וידוא הריגה', דהיינו המשך ירי שאינו מוצדק לשם המתה אף לאחר שהסכנה כבר הוסרה". 

אל״ם שלומי צפורי ועו״ד רן כהן רוכברגר סנגוריו של אביעד פריג׳ה (צילום: פרטי)
אל״ם שלומי צפורי ועו״ד רן כהן רוכברגר סנגוריו של אביעד פריג׳ה (צילום: פרטי)

עו״ד שלומי צפורי ועו״ד רן כהן רוכברגר, סנגוריו של סמ״ר (מיל׳) אביעד פריג׳ה, מסרו: "אנחנו מברכים על החלטת בית הדין הצבאי להורות על שחרורו של הלוחם ממעצר. ברור מההחלטה שגם פעולות החקירה הנוספות שבוצעו היום לא שינו את הקביעה השיפוטית שלא בוצע ״וידוא הריגה״ ושאין בסיס לייחס ללוחם את גרימת מותו של המנוח". 

עוד הוסיפו כי "בהחלטה גם מצוין שהן המנוח והן הלוחם החשוד פעלו להסרת הסכנה החמורה שנשקפה לאזרחים במקום הפיגוע. זו ההחלטה הנכונה, המדברת בעד עצמה, והיא משקפת שבטרגדיה הנוראה כל כך שבה נפל יובל קסטלמן ז״ל אין מקום לייחס ללוחם את ההתנהגות הפלילית שהודבקה לו. אנחנו מבקשים שהחקירה תמשיך ותמוצה עד תום ומאמינים שבסופה יהיה ברור שיש להורות על סגירת התיק הפלילי נגד הלוחם".