טל גלבוע, שאחיינה גיא גלבוע דלאל בן ה-22 שבוי בידי חמאס ביקרה היום (רביעי) בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM את התנהלות מטה משפחות החטופים במפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והקבינט שהתקיים אמש.

החטופות זעמו על הקבינט, נתניהו כעס: "מכבד אתכם יותר מדי" | הקלטות מפגישת המשפחות
בפגישה עם המשפחות: נתניהו חשף מה המחיר שדרש חמאס עבור כל החטופים

"הפגישה הייתה מאוד טעונה. לא רק שהיא הייתה טעונה, אנשים יצאו משם במצב קשה. עוד לפני שהקבינט נכנס, היו צעקות בין המשפחות, קללות. ראיתי את אחותי מתפרקת שם כי מישהי קיללה אותי. פתאום ראיתי את אחותי מתרוממת ורועדת וצורחת ואומרת 'אתם לא תקללו את אחותי. היא כואבת בדיוק כמוכם, מי אתם?' בשורה התחתונה, המשפחות לא קיבלו את מה שהן רצו. הן רצו לבוא, לשאול שאלות, לשמוע תשובות, את מה שאפשר להגיד והזכות הזו לא ניתנה לרוב המשפחות ולכן הן יצאו", אמרה. "כל בן אדם שסטה מדף המסרים חטף צרחות מטורפות, קראו לו שתול". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לשאלה מה זה אותו דף המסרים, ענתה: "אתמול היו שלוש פגישות הכנה עם רונן צור לקראת הפגישה עם קבינט המלחמה. יצא דף מסרים, הוא חולק בכניסה, אחותי לא קיבלה אותו דרך אגב. דף המסרים הוא בעצם המסרים שרוצים להעביר לקבינט המלחמה, הדרישות שרוצים להשיג מקבינט המלחמה, ההבטחות ועוד כל מיני דברים כאלה, שצר לי לומר את זה, אבל מי שהכין את דף המסרים, הוא קצת מנותק מהמציאות". 

עוד הוסיפה: "קודם כל לא צריך להגיד תודה. דבר שני, אנחנו רוצים לדעת האם יש משא ומתן, האם יש מתווה. תגידו, באיזה סרט מישהו חי פה? אני יושבת וקוראת את הדבר הזה ואני לא מאמינה. אנחנו משחקים לידיים של חמאס? האנשים היקרים לנו ביותר, גיא הילד המדהים הזה, העדין הזה, נמצא בידיים של מפלצות. הגיעו חטופות שחזרו מהשבי. אני לא ידעתי שהן יהיו שם. אחותי יצאה מפורקת, גמורה, היא לא ידעה שזה מה שהיא הולכת לשמוע וגם ככה קשה לנו. גם ככה הדמיון מחרפן לך את המוח כשרוב הסיכוי שהוא קרוב למציאות. זה גמר. זה היה ברור גם שזה ייצא החוצה, אז למה בפורום הזה? עכשיו, אתה עושה פורום מצומצם? יש טענות, אתה עושה פורום גדול? יש טענות. כל הזמן יש טענות. עכשיו, אני מבינה. אנחנו עברנו ב־7 באוקטובר את אחד האסונות הגדולים ביותר לעם היהודי אבל כרגע יש מלחמה, כרגע יש פה חיילים, קצינים, כוחות ביטחון שמחרפים את נפשם להגן על מדינת ישראל ולהחזיר לנו את החטופים. למה לעשות את זה ככה? אני מתביישת". 

גלבוע הדגישה: "אנחנו יודעים שהדבר היחיד שחמאס רוצה זו הפסקת המלחמה. הוא לא יקבל את זה. הפסקת המלחמה זו הפסקת קיומה של מדינת ישראל, נקודה. זה בכלל לא שאלה. כשצה"ל נכנס בתמרון קרקעי לרצועת עזה הייתה פגישה של משפחות החטופים עם ראש הממשלה, הם באו אחרי לילה מאוד קשה, שדרך אגב, גם אז בדף המסרים היה כתוב 'לא ישנתי כל הלילה', כאילו אנחנו צריכים את דף המסרים כדי להגיד שלא ישנו כל הלילה. זו הייתה פגישה של 10 משפחות. ראש הממשלה אמר להן, 'כל היום אתן שומעות בתקשורת עסקה, עסקה'. אין עסקה, אין דיבור על עסקה, אין שום דבר על השולחן. אני מאמין שהלחץ הצבאי יביא לעסקה שתהיה על השולחן'. ראש הממשלה לא אומר 'אני לא יוצא לעסקאות', בכלל הקבינט לא אומר את זה, הממשלה לא אומרת את זה, אז מה אתם רוצים?"

לדבריה, "עצם העובדה שלאחר 56 ימים יצאו 110 חטופים מרצועת עזה. כל יום עבורנו הוא נצח של גיהינום, ויחד עם זאת כשאנחנו מסתכלים על ההיסטוריה זה היה מאוד מהיר. עבורנו, זה גיהינום. כל יום שגיא לא ישן בבית, זה גיהינום, ואני לא רוצה לחשוב מה עובר עליו, אבל העובדה היא שרק התמרון הקרקעי הביא לעסקה. אנחנו לא יכולים להיות ילד הכאפות של המזרח התיכון". 

גלבוע שבה ותקפה: "עם כל הכבוד לרונן צור, האובר פטפטת הזאת כל הזמן בתקשורת מרתיחה אותי. אני לא רוצה שיהיה עכשיו בטלוויזיה איך מתנהלים לאסירי הנוח'בות, כשגיא בידיים שלהם. תעשו מה שאתם רוצים ותסתמו את הפה. רונן צור גם צריך לעשות את זה. הוא גם צריך ליישם את זה. על ההתחלה היה, תגידו 'כולם תמורת כולם'. אם אני הולכת היום להשכיר דירה, הוא מבקש 10, אני אומרת לו 'אני נותנת לך 20 אלף ובוא נדבר על זה?' אני לא מצליחה להבין את זה. היהודים ידועים בתור סוחרי על, איך הפכנו להיות כאלה שטיחים? יש פה אנשים שמיומנים. הם צריכים לנהל את המשא ומתן הזה, לא רונן צור ולא אני".  

"הכאב, החרדה, הדאגה, של כולם, זה אותנטי לחלוטין. אף אחד לא יודע ולא יכול לשפוט את המשפחות אבל המטה הזה לא מייצג את כל המשפחות, מרביתן דוממות, הן לא מדברות. אתה תראה את אותם פרצופים בתקשורת כל הזמן, זה לא משתנה. דרך אגב, משני הצדדים. אבל לא יכול להיות שצד אחד יקבל חיבוק תקשורתי ויוזמן ויוכל אתמול לצרוח את חייו בפגישה עם הקבינט ויהיה קול שלא יוזמן לערוצי התקשורת ולא ירצו להשמיע את קולו ולא יחבקו אותו, ואם הוא יגיד משהו שסוטה מדף המסרים יגידו לו שהוא מקריב את בן המשפחה שלו. זו פשוט חוצפה. אתמול הורים שניסו להגיד משהו אחר, חטפו. לא ייתכן הדבר הזה. אלה לא כל המשפחות, זה חשוב מאוד להגיד". 

לסיום, סיכמה: "אתמול אימא אחת אמרה לי 'היה צריך להחזיר אותם, לא היום, לפני יומיים'. הסתכלתי עליה ואמרתי לה 'אני עכשיו שואלת אותך שאלה בשיא הכנות. את חושבת שיש מישהו מהאנשים האלה שהולכים לשבת שם בשולחן, שלא ישנים 8 שבועות...' ואני לא מרחמת עליהם, כולל דרעי, חרדי שעובד 8 שבועות, 7 ימים בשבוע. אמרתי לה, 'את חושבת שמישהו מהאנשים האלה לא רצה להחזיר אותם לפני יומיים? או מישהו חושב שהם לא עושים הכול כדי להחזיר אותם?' וכן, יש משפחות שלא חושבות את זה. יש להן שנאה. זהו, זה מה שיש להן. הן לא רואות מעבר לזה כלום". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM