במכתב שנשלח לשר הביטחון, ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, הביע התנגדות חריפה להכנסת פועלים פלסטינים משטחי צפון השומרון. כמו כן, הזכיר את הפעילות של מחבלי הנוח׳בה בג׳נין, הסמוכה לעיר עפולה, וזורעת חששות בקרב התושבים. ״עפולה היא עיר למודת פיגועים, בעיקר ממחבלים שחדרו לתחומה מהיישוב הפלסטיני ג'נין הסמוך. מחבלים אלו ביצעו לאורך השנים עשרות, אם לא מאות פיגועים ובתוכם פיגוע ההתאבדות הראשון בישראל״, הזכיר במכתבו את פיגועי הטרור שבוצעו בעבר בעיר. 

עוד התייחס ראש העיר למתקפת חמאס בעוטף עזה ב-7 באוקטובר: ״חדירת המחבלים ומסע הרצח המזעזע של מפלצות האדם לפני כחודשיים ביישובי עוטף עזה והדרום, הציף את אותם זיכרונות ומראות נוראיים מהפיגועים שספגה העיר, והקפיץ את מפלס החרדה בקרב רבים ברחבי העיר. בנוסף, את רעשי הפעילות האינטנסיבית בג'נין, אנו שומעים היטב מדי לילה, ומוסיפה אף היא לחרדות התושבים - ובצדק״. 

״בימים אלה אני שומע קולות הולכים וגוברים להכניס פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לשטח ישראל בעקבות מחסור בעובדים. רוב הפועלים הללו, שהיו נכנסים מדי יום דרך מעבר ג'אלמה היו מגיעים לעפולה ומתרכזים בכמויות אדירות בכניסה הדרום-מזרחית של העיר, וגורמים לבהלה בקרב תושבי השכונה הדרומית בפרט וכל העיר בכלל״, תיאר. 

״אנו פועלים ונמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו מול הממשלה ומול השרים כדי שצפון השומרון וג׳נין לא יהפכו לעוד חזית לחימה, לא נסכים לכניסת פועלים פלסטינים לעפולה״, אמר ועוד הדגיש כי ״המציאות אחרי ה-7 באוקטובר השתנתה, ולכן אנו מבקשים ומציעים למצוא פתרונות של עובדים זרים ממדינות שונות ברחבי העולם אשר מכירות במדינת ישראל ומקיימות קשרים חיוביים איתנו, שעלותם זולה יותר ולבטח אינם מסכנים את ביטחון הציבור ופוגעים בתחושת הביטחון בקרב התושבים״, סיים. 

בשיחה עם ״מעריב״, ראש העיר הסביר את טענתו: ״אסור להכניס עובדים מהרשות הפלסטינית לישראל, אי אפשר לסמוך עליהם, הם אוספים שנים רבות מידע על התושבים והצבא, וזה מה שכתבתי לשר הביטחון. אנחנו לא מסכימים שיפתחו את הגבול ויכניסו לכאן פלסטינים שיוצרים פחד בקרב התושבים. זה ברור לנו לגמרי שהם יאספו מודיעין, ומתוכם יהיו אף כאלה שיבצעו פיגועים. אנחנו מבינים לגמרי מה הם מסוגלים לעשות, מה רדום להם בפנים. ראינו את תמונות ה-7 באוקטובר, גם תושבים פשוטים, לא פעילי החמאס, היו מעורבים ושותפים מלאים לטבח, ולא ניקח את הסיכון שהתושבים שלנו יפגעו״, אמר.