ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, התייחס הבוקר (חמישי) לפגישת שר הביטחון, יואב גלנט, עם ראשי הרשויות של גבול הצפון: "בואו נסתכל למציאות בעיניים: מדינת ישראל באמצעות אחד הצבאות החזקים בעולם כבר חודשיים נלחמת עם חמאס, בהצלחה חלקית, כאשר "הנמר" של חיזבאללה יושב בצד, מתבונן, ואף אחד לא מתעסק איתו". 

גלנט מבהיר: חיזבאללה יורחק מעבר לקו הליטני, בכל דרך שתהיה

זלץ הדגיש: "לצערי הרב, הדברים של שר הביטחון, גלנט, בפגישה עם ראשי הרשויות, יכולים להביא את חיזבאללה ובעל הבית שלו איראן, לתחושת הצלחה - מדינת ישראל מסיבותיה הפנימיות והבין לאומיות לא רוצה להתעמת עם חיזבאללה. גלנט ואנחנו יודעים שאין שום משמעות להסכם בין לאומי, יש הסכם כזה מ-2006 שלא נאכף ומדינת ישראל ישבה בשקט, והתעלמה מהכרסום המתמשך שלו על ידי החיזבאללה". 

ראש המועצה סיכם: "איך נדע אם החיזבאללה עומדת בהסכם החדש - נחכה ל-7 באוקטובר 2024, 25, 26 בשביל לבדוק את זה? כדאי להבין, ה-7 לאוקטובר שינה את ה-DNA של תושבי עוטף ישראל, זה לא אירוע מקומי שהזמן יתקן. אנחנו לא אותם אנשים, אנחנו לא אותה מדינה. ללא רצועה רחבה בצד הצפוני של הגבול שמדינת ישראל תנקה על ידי פעולה צבאית מהחיזבאללה ובהמשך תשמור עליה נקייה מנוכחות חיזבאללה, יחד עם הרתעה משמעותית, לא נוכל להחזיר את ההתיישבות לאורך הגבול הצפוני, והמשמעות לטווח בינוני וארוך מסוכנת לרעיון הציוני, למדינת ישראל".