מעריב עם הלוחמים ומשפחות החטופים: כמו מיליוני ישראלים, גם אביבית יבלונקה התיישבה ב-7 באוקטובר מול הטלוויזיה ונדהמה לצפות בתמונות הבלתי נתפסות מדרום הארץ. היא לא תיארה לעצמה ששעות ספורות לאחר מכן יתגלה לה כי אחיה, חנן יבלונקה, השתתף במסיבת "נובה", ממנה נחטף בסבירות גבוהה על ידי חמאס. 

בראיון מטלטל ל"שיר ומיקי", הפודקאסט החדש מבית מעריב בהנחיית שיר אלמליח ומיקי לוין, היא מספרת על ההתמודדות הקשה עם חוסר הידיעה בנוגע למצבו של אחיה, הגעגועים הרבים ותחושת השבר לנוכח המשבר שאליו נקלעה המדינה.

חנן יבלונקה (צילום: צילום פרטי)
חנן יבלונקה (צילום: צילום פרטי)

"חנן נסע לשם עם חברים, שאחד מהם הוא ליאור אסולין שנרצח במסיבה, ולפי ההערכות הוא היה שלוש שעות בתוך המסיבה", מספרת אביבית. "אנחנו כרגע לא יודעים שום דבר על מצבו של חנן. לא יודעים אם הוא חי. אנחנו בכל יום ממתינים לשיחת טלפון עם אנשי הצבא, בשביל שיעדכנו אותנו במשהו חדש. עברו 61 יום ואין לנו כלום".   

לאחר השבת השחורה ההיא, משפחת יבלונקה השקיעה מאמצים רבים בניסיון לשחזר את עקבותיו של חנן, ללא סיוע של ממש מהמדינה. "הוא יצא ב-6:30 מהמסיבה לכיוון הרכב שלו, וגם הספיק להחליף בגדים. ליאור אסולין נרצח בתוך הרכב של חנן. הילה, מרצדס ושחר, חברים נוספים שלו, ברחו מהרכב והסתתרו. בהמשך גם הם נרצחו. במשך כל הזמן הזה אנחנו לא יודעים איפה חנן נמצא. יצאה שיחה למד"א, שבה שומעים זעקות ובקשות לעזור לליאור. הם לא אומרים שום דבר על חנן. ראינו איך כולם ביקשו הצלה ואף אחד לא הגיע". 

מיקי לוין (צילום: מעריב אונליין)
מיקי לוין (צילום: מעריב אונליין)

מה הילדים של חנן יודעים?
"בהתחלה אמרו להם שהוא הלך לחלץ משם אנשים, ושאין ידיעה לגבי המיקום שלו. חנן גרוש, והאמא העדיפה לכבות את הטלוויזיות בשבועיים הראשונים. היא מקפידה שתהיה להם שגרה יומיומית, ושומרת עליהם כמה שאפשר. לומר לך מה הם יודעים? אפילו אני סיפרתי לאמילי שאבא שלה נמצא על שלטים ברחובות".

המדינה עוזרת לכם?
"המדינה מנסה לעשות משהו אבל צריך להגיד שאין פה מדינה, ועצוב לי להגיד את זה. המדינה קרסה ב-7 באוקטובר והיא עדיין לא מצליחה להתרומם. זה קשה, כי מי שנולד במדינת ישראל מצפה שהמדינה תהיה איתו. נולדנו פה, זה הבית שלנו. אנשים אומרים שהם רוצים לעזוב את המדינה, אבל זו המדינה שלנו".

שיר אלמליח (צילום: מעריב אונליין)
שיר אלמליח (צילום: מעריב אונליין)

על המציאות המורכבת שנכפתה על המשפחה, היא אומרת: "צריך ללכת לישון עם זה ולקום עם זה, אבל זו לא שינה. את קמה, מסתובבת בבית וחוזרת שוב למיטה. וכשאת מסתובבת במשך כל היום עם משפחות שדואגות ליקירים שלהם, את נכנסת ללחץ, ועל אחת כמה וכמה כשאת שומעת את סיפורי החטופים שחוזרים".

מה הפחד הגדול ביותר?
"הפחד הוא שחנן לא בחיים".

ואיך שומרים על אופטימיות?
"אני אגיד לך איך, כי חנן הוא מלך. הוא חזק. אם אדע איפה הוא מוחזק, אוכל להגיד לכן שחנן ישרוד את זה. כי יש פה חוזקות שקשה לתאר". 

לבסוף, שיר ומיקי מבקשות מאביבית לתאר כיצד היא מדמיינת את המפגש עם חנן, והיא עונה בדמעות: "אני מדמיינת את ההורים שלי. אבא שלי וחנן הם החברים הטובים ביותר, אי אפשר לתאר את זה. אני מוכנה לחכות ולהישאר מאחור, ושאבא שלי ואמא שלי יהיו הראשונים שמקבלים אותו".