מזיקים בצפון עוטף עזה ועד כרם שלום בדרומה: בציון חודשיים לטבח של מחבלי חמאס ביישובי העוטף, שאירע ב-7 לאוקטובר, מתנדבי אחים לנשק-החמ"ל האזרחי הניפו היום (חמישי) בצהריים עשרים וארבעה דגלים במקביל.

במגן הניף את הדגל רבש"צ הקיבוץ אוהד דרזמן, מול בתי דרום הרצועה, על הגבעה בה נערך קרב הגבורה בו הדפה כיתת הכוננות את המחבלים והצילו את הקיבוץ מטבח.  בכפר עזה לצד חברי כיתת הכוננות, השתתף באירוע ח"כ לשעבר, שי חרמש, ששכל את בנו עומר ז"ל בשבת השחורה. צבי רידר, אביו של דור רידר ז"ל, בן קיבוץ סעד שנהרג בהיתקלות עם מחבלים בבארי הניף את הדגל בסעד. יניב קס טנבאום, רבש"צ קיבוץ אור הנר, שמנע את הטבח גם בארז, הניף את הדגל ביחד עם כיתת הכוננות באור הנר.

תושבי בארי אמרו בטקס: "באנו להניף כאן מחדש את דגל ישראל לראש התורן. דגל שמסמל את נוכחותנו כאן למרות השבר הנורא וכאב הלב הלאומי, האישי, הקהילתי. דגל לזכרם של הנרצחים והנרצחות . דגל הקורא להחזיר כעת את כל החטופים והחטופות. לגלות מנהיגות, יצירתיות וקור רוח. להוביל את הדרך ולא להיות מובלים".

הנפת דגל בקיבוץ סעד (צילום: החמ"ל האזרחי - אחים לנשק)
הנפת דגל בקיבוץ סעד (צילום: החמ"ל האזרחי - אחים לנשק)

הנפת הדגלים הינה חלק מיום ההתנדבות הלאומי שהובילו יחד ארגוני החברה האזרחית : לב אחד, אחים לנשק והשומר החדש. החל משמונה בבוקר יצאו רבבות מתנדבים למשימות התנדבותית ברחבי הארץ. בין היתר: עבודה במשקים החקלאיים, התנדבות בבתי חולים ובבתי אבות, אריזת סלי מזון למפונים, ליווי ילדים בביה"ח שניידר ומסיבת חנוכה לקשישים שפונו.

בין השעות -16:00 18:00 מקיימים אחים.יות בלב-מערך הסיוע לפצועים ובני משפחותיהם של אחים לנשק, אירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה בבתי החולים שיבא תל השומר, בלינסון, ברזילי, מאיר וסורוקה, עם הפצועים ואנשי הצוות הרפואי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה למתנדבים: "בחודשיים שחלפו נוכחנו בעוצמתה של הרוח הישראלית . הנתינה האינסופית במגוון תחומים רחב הייתה עבור כולנו מקור אמיתי לעידוד, השראה וגאווה. אני פוגש א תכם, בכל מקום בארץ, נותנים ועושים רק טוב. אתם האור האמיתי של
המדינה והחברה, אתם הדבק שמחבר את אחדות ישראל. כולנו מצדיעים לכם".

קמילה חוטר ישי, סבתא של גלי טרשנסקי ששוחרה מהשבי, מניפה את הדגל בבארי. צילום: גל ביטון, תקשורת אחים לנשק

סא"ל במיל' אלעד טסלר, מאחים לנשק וחבר קיבוץ רמת השופט, הוביל את הפרויקט ומסר: "נמשיך לעמוד מאחורי הדגל שלנו בכל מקום שיידרש. יצאנו להתנדב יחד שכם אל שכם, ישראליות וישראלים מכל קצוות החברה כדי לבנות פה חברה ראויה יותר. תודה לכל מי שלקח חלק
בהנפת הדגלים, אנחנו מחבקים את אנשי העוטף וכוחותינו ובחזית, ומתחייבים להוות עבורם גב וכתובת".

תומר דרור, מנכ"ל לב אחד: "חודשיים לאסון, בחרנו דווקא להאיר את האור החברתי והלאומי באמצעות רבבות מתנדבים, נשים וגברים, דתיים וחילוניים, מהערים ומהקיבוצים – זו ישראל היפה והחזקה שלנו שהתגייסה בצו 8 לאומי, לא רק בחזית הצבאית, אלא גם בזו האזרחית".

בת אל אסולין, משנה למנכ"ל השומר החדש: "המאמץ המשותף של החברה האזרחית הוא דרמטי להגברת החוסן בעורף, מתן מענה לאתגרי השעה ולחיזוק האחדות בעם. אנחנו שמחים להעצים את שיתוף הפעולה שיגביר את האור ואת הסיוע לחקלאות הישראלית".