רעיה רותם ובתה הילה, ששוחררו משבי ארגון הטרור חמאס, השתתפו הערב (חמישי) בהדלקת נר ראשון דרך זום עם קהילת בארי השוהה במלון "דיוויד" בים המלח. "חברי בארי, חברים שלי, אני מדליקה אתכם נר ראשון ומקדישה אותו לשחרורם של כל החטופים שעדיין בשבי החמאס", שיתפה בהתרגשות האם רעיה.

בנו של השר איזנקוט נפל בקרבות בצפון רצועת עזה
"בוכים אתכם": במערכת הפוליטית כואבים את נפילתו של גל איזנקוט

עוד הוסיפה: "יצאנו מהחשיכה אל האור, לכן  הנני מפנה את האור הגדול הזה אל החברים שלנו שעדיין נמצאים בשבי.  להזכיר לכולנו שצריך להחזיר את כולם וכולן, כל אחת ואחד, כדי שיהיה לנו אור איתן". אני מדליקה נר ומייחלת לנס חנוכה, לשובם של כל החטופים, שלמים ובריאים, לביטחונה של מדינת ישראל ושל הבית שלנו.  שיצא מכאן אור גדול ויאיר הכל".

מי שנכחה באופן פיזי בהדלקה המרגשת, היא עלמה אור, שהייתה בשבי החמאס במשך 50 ימים, והדליקה גם היא נר ראשון חנוכה. היא התפללה לחזרתו של אביה דרור אור מהשבי. 

תושבי קיבוץ כרם שלום, השוהים בימים אלו בדיור זמני במלון ים סוף באילת, קיימו הערב את טקס הדלקת הנרות הייחודית שהקיבוץ מקיים מדי שנה, במסגרת "מירוץ הלפיד".בטקס המסורתי אשר מתקיים מזה 20 שנה בנר ראשון של חנוכה, יוצאים למירוץ לפידים כל תושבי הקיבוץ מאנדרטת אוגדת הפלדה לקיבוץ כרם שלום דרך השדות,  כשלפידי אש בידיהם ומסיימים את המירוץ בהדלקת נר חנוכה משותפת בחנוכייה של הקיבוץ, שבנה חבר קיבוץ משאריות של מכונות חקלאיות, ההדלקה משותפת עם חיילים מהבסיסים שסביבם.

גם השנה ובמיוחד השנה לאור אירועי ה 7 באוקטובר, תושבי הקיבוץ לא מוותרים על המסורת ומירוץ הלפידים התקיים כמתוכנן כביטוי לניצחון האור על החושך ולתקומה של הקיבוץ מחדש. המירוץ החל במצפה התת ימי באילת והסתיים במלון ים סוף, שם הדליקו באירוע מרגש את הנר הראשון בחנוכייה מיוחדת שנמצאה בין הריסות קיבוץ נר עוז ושרדה את החורבן. באירוע ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, חיילים מגדוד עזוז של השיריון - הגדוד המאומץ של פרטנר וחברי הקיבוץ.

הדלקת נרות עם תושבי כרם שלום (צילום: דקלה גביש)
הדלקת נרות עם תושבי כרם שלום (צילום: דקלה גביש)