עצרת החטופים בתל אביב התכנסה הערב (שבת) בסימן מחאה על שתיקת העולם על עדויות פגיעה מינית של מחבלי החמאס כנגד חטופים וחטופות בשבי. 64 ימים עברו מפרוץ המלחמה ובעוד שיקיריהם בשבי חמאס - המשפחות דרשו להשיב את כל החטופים והחטופות הביתה - בכל דרך אפשרית.

האולטימטום של החות'ים: "נמנע מכל הספינות בים האדום להפליג לישראל"
דיווח בעזה: ״ג׳באליה נופלת לידי צה״ל, תושבים מתפנים״

ענת שושני, נכדתה של עדינה משה, אמא לארבעה וסבתא ל-12 שנחטפה מניר עוז ושוחררה מהשבי, אמרה: "סבי סעיד משה נרצח, סבתי נחטפה באכזריות, היא חזרה לאחר גופה חזרה אך הפשה נותרה שבויה. חבריה היקרים נותרו מאחור. כל יום שעובר הוא קריטי וחיוני עבור אותם אנשים שמוחזקים בתנאים קשים ללא טיפול רפואי הולם".

היא המשיכה: "הזמן אוזל למען שיקומה והשיקום של כולנו. החטופים, בני המשפחה, עם ישראל, חייבים לעשות הכל בכל מתווה על מנת להחזירם בהקדם אין לנו זמן ללא החזרת כל החטופים לא נוכל להמשיך לא תהיה לנו זכות להמשיך.

בסרטון שהוקרן, העידה עדינה משה: "שמי עדינה משה ואני חזרתי משבי החמאס, אבל השארתי שם את החברים הטובים שלי מקיבוץ ניר עוז. כולם מבוגרים מאוד עם מחלות רקע קשות וללא תרופות מתאימות. כשהייתי שם, מצב המזון שם הלך והתדרדר. הגענו בסופו של דבר לאכילת אורז בלבד. אני מתחננת ומבקשת - אנא עשו הכל למען שחרורם, גם כדי שאני אוכל להשתקם. עד שהם לא יחזרו, אני לא אוכל להשתקם".

עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חגית חן, אימו של איתי חן שנחטף: "הילד שלנו, בן 19, נחטף בידי חמאס באותה שבת ארורה. לפני 64 ימים חיי משפחתנו נעצרו. איתי הוא ילד סנדביץ', החוליה שמחברת את הבית שלנו. הוא ילד רב כישרונות, שחקן כדורסל מוכשר, אוהב לשיר, לרקוד, הוא המסמר של המסיבה. הוא מדריך בתנועה שמחנכת את חניכה לאהבת הארץ".

"איתי שלנו בחיים, כמו רוב החטופים, אבל הוא חי על זמן שאול", היא הוסיפה. "כל יום אנו מתבשרים על עוד חטופים שנרצחו, חלקם מעדויות של חטופים ששבו. אנחנו מזדעזעים לשמוע את התנאים שהם נמצאים בהם, ההתעללויות הפיזית והפסיכולוגיות. כולם עוברים התעללויות ונמצאים בסכנת חיים אמיתית, גם בשל הלחימה. אין לאיתי זמן, אין לחטופים זמן. הם מתים כל יום. עוד קצת בלי אוכל ובלי תרופות, חלקם נחטפו פצועים וכרותי איברים, לא מטפלים בהם".

רובי חן, אביו של איתי חן, תקף: "היום הוא היום ה-64. יש בממשלת ישראל 64 חברים, איפה חברי הממשלה שיבואו ויתמכו בנו כמו שצריך? אנחנו קוראים לקבינט הממשלה - שובו לשולחן המו"מ, תחזירו לנו את איתי ואת כל החטופים הביתה בחיים".

במהלך העצרת, הוקרן סרטון של מרגלית מוזס ותעלה לנאום ענת שושני יחד עם סבתה עדינה. בנוסף דיברו רובי וחגית חן - הוריו של איתי חן, שי ונקרט - אבא של עומר ונקרט, אלי אלבג, אביה של לירי אלבג. עוד הוקרן סרטון של החטופים איתי ומיה רגב. ולאחר מכן דיברה עליזה בלוך- ראש העיר בית שמש. לסיום עלה בצלאל שניידר, דוד של שירי ביבס, נשא תפילה והדליק חנוכייה.