הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

סדרת המפגשים נולדה מתוך צורך עמוק מהשטח. המלחמה שנכפתה עלינו במפתיע הותירה את העורף ללא וודאות וללא מענים מקצועיים. 
בנות הזוג של הלוחמים מצאו עצמן לבדן עם הילדים, פעמים רבות בסביבה שאינה ממוגנת, כשבן הזוג אינו זמין. היוזמה המבורכת צברה תאוצה ובחודשיים האחרונים מעל 600 בנות זוג והורים של מילואימניקים השתתפו בחודשיים האחרונים מראשית הלחימה.

עמותת בשביל המחר היא עמותה המתמחה ב-15 השנים האחרונות בעיבוד אירועי לחימה ללוחמים ולוחמות משוחררים, על ידי תהליך עבודה קבוצתי במסעות בטבע ומתן כלים להתמודדות. מהרגע הראשון התנדבו עשרות מנחים בעמותה להוביל קבוצות תמיכה לבנות הזוג ולהורים של לוחמים, לתת כלים להגברת החוסן.

מפגשי תמיכה והתמודדות  (צילום: ai photography)
מפגשי תמיכה והתמודדות (צילום: ai photography)

כלל המנחים מגיעים מעולמות הפסיכולוגיה והנחיית הקבוצות ומומחים בעיבוד אירועי לחימה ותסמיני פוסט-טראומה, ולכן יכולים לתת הרבה ערך גם על חווית הלוחמים בשטח, ולתת מענים מקצועיים כמו כיצד מנהלים שיחת טלפון מרחוק? מה עושים אם בן הזוג נמנע מלשוחח עם הילדים בשיחות וידאו? איך מתכוננים ליציאה הביתה לאפטר קצר?

על תהליך הליווי, מספרת לנו טל ברוש, פסיכותרפיסטית, מרצה ומנחה בעמותת בשביל המחר: "בתחילה התקיימו מפגשי זום לבנות זוג של צוותים אורגניים, ששירתו יחד בשירות הצבאי, אך בעקבות הצורך פתחנו בעמותה את האפשרות לקבוצות הטרוגניות. נשות המילואימנקים של לוחמים מיחידות שונות שאין ביניהם קשר, אך הן מרגישות שהן זקוקות לתמיכה ומקבלים מרחב בטוח וקבוצת שוות. ההיענות גדולה, אבל הצורך גדול עוד יותר בייחוד מאז תום הפסקת האש."

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים