סגן יונתן בן חמו (22), המשמש כסגן מפקד פלוגה בגדוד הנדסה קרבית, נפצע מטיל RPG שנורה על הצוות שלו, פגיעה שאותה תיעד באותם רגעים מתוחים. בעקבות הפציעה, נאלצו לקטוע את רגלו. בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM תיאר בן חמו את הרגעים הדרמטיים.

"אריה בשלום, שפן במלחמה": הכרוז החדש של צה"ל שלועג לחמאס
תסיר את האיום? זאת התוכנית שמגבשת ארה"ב נגד החות'ים

"ביום השישי לכניסה הקרקעית, באמצע הפשיטות, נורה עליי RPG", סיפר. "בהתחלה לא ידעתי מה זה, ראיתי ערפל וקיבלתי זרמים ברגליים, מפה אתה נכנס למוד הישרדותי". 

"פתחתי את החלון של ה-D9 עם הראש ועם הידיים", שיחזר. "נופפתי כדי שייראו אותי. יש לי תיעודים מהכל. רציתי להמשיך להילחם, יש לי עוד חיילים שנמצאים שם ואני מבין שאני לא אפקד עליהם בהמשך הלחימה. התכנון הוא לחזור לקורס מ"פ, היו אנשים שעשו אותו עם רגל תותבת. איך שנחתנו צלצלתי לאמא שלי, אמרתי שנפצעתי ושאני בסדר, ושיבואו ל'סורוקה'". 

פעילות כוחות ההנדסה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

לשיחה הצטרפה הלן, אמו של יונתן, וסיפרה על התמודדותה עם המצב: "אני מאוד גאה ביונתן מאיך שהגיב וניהל את האירוע, שמיד הייתה לו תושיה לנסוע אחורה ושהוא החליט לחלץ את עצמו מהכלי". 

בסיום השיחה, שיתף בן חמו בפרטים על הדירה בה הוא מתגורר עם משפחתו, שאינה מונגשת עבור כיסא גלגלים: "אנחנו רוצים פתרון קבע, שהמדינה תפתור לנו את זה כי הסעיפים של משרד הביטחון לא מתייחסים לאנשים כמונו. אנחנו צריכים לעבור דירה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm