ארגוני מורים בינלאומיים בעולם מביעים תמיכה בישראל. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אירחה את נשיאת איגוד המורים האמריקאי (AFT), רנדי ויינגרטן, שהגיעה כדי להכיר את המצב מקרוב ולהביע תמיכה בישראל בעקבות הטבח בשבת השחורה ב-7 באוקטובר.

האוניברסיטאות האמריקאיות כבר מזמן אינן מקום בטוח ליהודים | דעה

ויינגרטן עומדת בראש איגוד המונה למעלה מ-1.2 מיליון חברים וחברות והיא מהווה קול חשוב בהסברה הישראלית בארה"ב.

"ב-7 באוקטובר התעוררנו לשבת שחורה ומאז אנו עסוקים בניסיון להסביר לאזרחי ארה"ב את המצב בישראל", היא אמרה – "לצערי, ככל שחולף הזמן, זה נעשה יותר ויותר קשה, משום שאמריקאים לא מבינים את המצב, לא מכירים את המפה הגיאוגרפית ולא את המפה הפוליטית באזור כחלק מהמאמצים לי להשמיע קול נחרץ בעד ישראל גם בקרב איגודי המורים והעובדים בעולם, בחרתי להגיע לישראל, משום שיש בזה אמירה ברורה".

היא ציינה עוד, כי לישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה. "אנחנו שולחים תנחומים לכל המשפחות שחוו סבל, מוות, התעללות ואלו שיקיריהן נחטפו או עדיין נעדרים".

לצד האיגוד האמריקאי, הגיעו מכתבי תמיכה גם מאיגודי מורים בגרמניה, פולין, הונגריה ובריטניה.

יפה בן דוד שלחה עם תחילת המלחמה מכתבי מחאה לארוני מורים בינלאומיים ובהם דרישה חד משמעית לפעולה למען שחרור כלל החטופים והבעת עמדה ברורה בעד ישראל.

בן דוד אמרה במהלך שהותה של ויינגרטן: "אני מקווה שנצליח לשנות ולו במעט שנצליח לשנות ולו במעט את הנרטיב האנטי ישראלי הרווח כעת בעולם בעזרת ידידים שלנו באיגודי מורים בעולם שיש להם השפעה במדינות שלהם, גם ברמה הפוליטית וגם בקרב מאות אלי העובדים שהם מייצגים", היא ציינה – "המחלקה לקשרי חוץ בהסתדרות המורים, בראשותו של פסח לנדברג, עמלה מהיום השני למלחמה בניסיון להשפיע ולו במעט על דעת הקהל ואני שמחה שהצלחנו להיא לכאן את ויינגרטן, שהיא ידידת אמת של ישראל".