סקר שחיבר היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה ושבוצע על ידי ד"ר מנחם לזר, קובע כי מרבית הציבור הישראלי בעד דחיית הבחירות לרשויות המקומיות מעבר לתאריך שנקבע – 31 בינואר 2024. לדברי היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה: "הסקר צופה ירידה באחוזי ההצבעה וזה טבעי ומובן מאליו לנוכח המלחמה, כך שלרשימות מאורגנות ולראשי עירייה מכהנים יש יתרון מובהק. ניתן להעריך כי ראשי עירייה שתפקדו טוב יותר בטיפול בעורף בשבועות הראשונים של הלחימה פתחו פער על הטוענים לכתר".

על פי תוצאות הסקר, רוב הישראלים (51%) סבורים שיש לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר מסוף חודש ינואר 2024, 36% סבורים שצריך לקיימן במועד הזה ועוד 13% חסרי דעה. מי שהצביעו בבחירות 2022 למפלגות הקואליציה הנוכחית חושבים יותר ממצביעי האופוזיציה שיש לדחות את הבחירות המקומיות - 58% מול 48%, בהתאמה. התמיכה הגבוהה בדחיית הבחירות נמצאת גם בקרב תושבי מחוזות ירושלים ויו"ש – 64% מהם חושבים שיש לדחות את הבחירות למועד מאוחר יותר, ורק 19% מצדדים בקיומן בסוף ינואר 2024.

פחות ממחצית המשיבים (46%) אומרים שהם בטוחים כי יצביעו בבחירות המקומיות אם אלה יתקיימו בסוף ינואר. מדובר בשיעור נמוך יותר מזה שהתקבל בסקר זהה שנערך בחודש יוני השנה, אז אמרו 54% שהם בטוחים כי ילכו להצביע. עוד 26% אומרים ש"כנראה שכן", בדומה ל־24% שאמרו כך ביוני. בשורה התחתונה – אחוז ההצבעה צפוי להיות נמוך יותר.

עוד נמצא, כי גם הפעם מי שהצביעו למפלגות האופוזיציה בטוחים הרבה יותר שילכו להצביע בבחירות המקומיות אם אלה יתקיימו בסוף ינואר, מאשר מי שהצביעו למפלגות הקואליציה (57% בטוחים שכן, לעומת 40% שלא, בהתאמה).

כמו בסקר הקודם, גם הפעם רוב המשיבים (60%) אומרים שמה שישפיע על החלטתם למי להצביע הם עניינים מקומיים כמו החינוך, חזות היישוב, התעסוקה והפנאי (60%). רק רבע מהמשיבים אומרים שהצבעתם תושפע משיקולים כלל ארציים כמו הביטחון הכללי והאישי, הטיפול הממשלתי בהשלכות המלחמה וכדומה (25%). בנקודה זו, אין הבדל בין הגושים השונים על פי ניתוח הצבעתם בבחירות 2022.

ביום שישי האחרון פנה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט וקרא לדחות את הבחירות המקומיות שנקבעו לסוף חודש ינואר, כל עוד נמשכת המלחמה. "אני סבור כי קיום בחירות בתקופת מלחמה עלול לפגוע הן במאמצי הלחימה והן במתמודדים, שהם, פעיליהם ובוחריהם נמצאים בשירות מילואים. האם אנחנו רוצים שאותם לוחמים ומפקדים יעזבו את תפקידיהם במלחמה כדי לנהל קמפיין בחירות? האם לגיטימי לדרוש מהם להישאר במילואים ולוותר על התמודדותם או להפסיד בה בשל כך? כך גם מאות אלפי משרתי המילואים שלא יוכלו לממש את זכותם ולהצביע".

לבקשת נתניהו, דן אמש הקבינט החברתי־כלכלי בסוגיית אישור כניסתם של פועלים ערבים מאזור יהודה ושומרון לישראל, כדי להכין את המתווה וההמלצות לדיון ואישור של הקבינט המדיני־ביטחוני. בדיון המקדים, שהתקיים אצל השר סמוטריץ', התגלו פערים בין תמונת המצב שהציגו משרדי השיכון והחקלאות, שטענו למחסור חמור בכוח אדם, לבין משרד האוצר, שלטענתו הנתונים שהוצגו לא מלמדים על השפעה כלכלית משמעותית של הסגר. סמוטריץ' דרש מהמשרדים, מהמל"ל ומהשב"כ להציג נתונים מדויקים המלמדים על מחסור בפועלים והסבר לגבי האישורים והניטור הפרטני של העובדים.