התאגיד החברתי למחזור פסולת אלקטרונית אקומיוניטי תרם השבוע מחשבים ניידים מחודשים לעמותת רון, העוסקת ב־20 השנים האחרונות בשיפור רווחתם של חיילים בודדים.

יו״ר התאגיד גדי הדר אומר כי התרומה אינה ״רק״ משמחת כשלעצמה, אלא בעלת ערך עצום לאורך זמן לחיילים הבודדים, בזמן שירותם ובעת שילובם בחברה האזרחית לאחר השחרור. "כל פעילות העמותה נעשית בהתנדבות וממומנת אך ורק מתרומות. אין באפשרותם של החיילים לרכוש את המחשבים. לכן התרומה של אקומיוניטי מסייעת מאוד - לנו ולהם". עד כה עשרה חיילים וחיילות קיבלו מחשבים מחודשים במתנה בזכות שיתוף הפעולה בין הגופים.

בתוך כך, בעקבות הקשיים ביכולת של אלפי התלמידים המפונים לקיים שגרת לימודים רגילה ובהיעדר מסגרות פרונטליות מסודרות, מתקיימים בלא מעט יישובים לימודים מרחוק ולכן נוצר ביקוש גדול למחשבים זמינים וזולים.

אקומיוניטי יוצא בקמפיין לתמיכה בילדי עוטף עזה והצפון המפונים. במסגרתו על כל מִחזור של עשרה מחשבים ישנים או מקולקלים, או טונה פסולת חשמלית ואלקטרונית, יתרום התאגיד ערכת מחשב או מחשב נייד ללמידה מרחוק.

הקמפיין מכוון לעודד גופים גדולים שיש ברשותם פסולת חשמלית ואלקטרונית לבצע ניקוי מחסנים ולמחזר. המחשבים שייתרמו יינתנו בשם הממחזרים. ליצירת קשר ותיאום איסוף של כמות פסולת גדולה בלבד אפשר לשלוח מייל ל־[email protected] או בטלפון 8196*. "אנחנו מייחלים לשיתופי פעולה חדשים ולחיזוק הקיימים, וקוראים לציבור הישראלי לזרוק למחזורית את הפסולת האלקטרונית, כדי לעזור לנו לעזור למפונים מכל הארץ", אומר מנכ"ל אקומיוניטי רונן יואלי.

אנשיו לקחו על עצמם גם להציע מגוון פעילויות חינוכיות וחווייתיות עם ערך מוסף בנושאי סביבה ומחזור פסולת אלקטרונית לתלמידים שפונו מבתיהם, והעבירו הדרכות כאלה לכ־1,000 תלמידים בגילי יסודי עד כה במרכזי המפונים. לצד זאת מופיע באתר אקומיוניטי עמוד מיוחד שבו מרוכזות כמה פעילויות בנושא.