פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי, התראיין היום (רביעי) ל-103FM, וטען כי "הדור הזה של החיילים רואה את הפלסטינים כאויב, אם הדור הזה היה מגיע להנהגת הצבא היית רואה כתישה יותר רצינית". עוד הוסיף כי למה להשאיר את המבנים האלה? אנחנו יודעים שחמאס לא בוחלים בכלום. מה ביידן רוצה שיהרגו לנו עוד? אלה בתים של מחבלים, מה הבעיה להפיל אותם?".

שכונת הדמים: החשבון הארוך והכואב של גולני עם שג'אעיה
"גדוד 13 לא יישבר לעולם": הנופלים משג'עייה הובאו למנוחות

את הדברים אמר יחזקאלי בהתייחס לאירוע הקשה אמש ברצועה, שבו נפלו תשעה לוחמי צה"ל. עם זאת, זמן קצר לאחר, מכן תקף אותו בחריפות הפרשן בן כספית, וכתב: "כבר איזה חצי שעה אף אחד לא הסית נגד הצבא או ניסה לסכסך בין חיילים למפקדים".

האירוע הקשה לא התרחש בחזית הקרב וההתקדמות, אלא מהווה מאפיין מובהק של לחימת גרילה של חמאס. הכוח של גולני נקלע ל"שטח השמדה", גם בתוך מבנה שבו שהו מחבלים וגם ברחוב מול הכוח שהוזנק לשטח והגיע לחלץ. לאחר שארבעת הלוחמים הראשונים נפגעו התעורר חשש שהם נחטפו לתוך פיר מנהרה, ניהלו שלושה מג"דים ולוחמים רבים קרב קשה במשך כשעתיים וחצי, במהלכו נפלו חמישה לוחמים נוספים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מבחינה מערכתית, סג'עייה היא שכונה צפופה וחשובה שיושבת ממש על הגדר עם ישראל, וההבנה היא שבניגוד למקומות אחרים ישראל חייבת "לסיים שם את העבודה" כדי להבטיח מציאות ביטחונית שונה בעוטף ביום שאחרי המלחמה. כרגע סג'עייה מאופיינת כולה כ"אזור טרור": ישראל הזהירה וקראה לכל האוכלוסייה לצאת ומבחינת צה"ל כל הנוכחים שנותרו הם מחבלי חמאס.