בבוקר הטבח לפני מעט יותר מחודשיים, בעת שהיא מסתתרת מפני מחבלי החמאס בממ"ד, שוחחה אלה בן עמי מקיבוץ בארי עם אביה אוהד, שניות לפני שנחטף. לאחר מכן, התברר כי גם אמה רז נחטף. 

העזתים מאסו בחמאס? נתוני הסקר שמוכיחים אחרת
משנה כיוון? הנשיא ביידן בביקורת פומבית כלפי ישראל - "מתחילים לאבד תמיכה"

האם רז חזרה לישראל, במסגרת אחת מפעימות הפסקת האש, אך האב נשאר בשבי ארגון הטרור. הערב (רביעי) הגיעה אלה לכיכר החטופים, והביעה הזדהות מרגשת עם אביה. 

"שמי אלה בן עמי, אמא שלי רז יושבת פה איתי. אבא שלי נמצא בשבי החמאס. מחר נר שמיני של חנוכה, והבטחנו שעד אז הוא יהיה כאן", ציינה בפני צלם "מעריב". 

אלה הסבירה מדוע היא לובשת קצר, על אף הקור, וזאת כאור הזדהות עם אביה שבשבי: "אני לובשת את הבגדים שהוא לבש במהלך החטיפה. קר לו עכשיו, אז גם לי קר עד שהוא יחזור". 

שבוע ימים לפני אותה שבת שחורה טסה אופליה יחד עם הקטור בעלה לקרקוב שבפולין, שם נפל ולאחר מכן אושפז בבית החולים השיקומי עדי נגב – נחלת ערן. בכל יום מהרגע שהקטור אושפז אשתו אופליה הייתה מגיעה אליו. בשביעי לאוקטובר היא לא הספיקה לנסוע לבקרו ונחטפה מביתה בנחל עוז. 

בתוך כך, שבועיים בלבד לאחר שחרורה מהשבי, הקטור קיים את הבטחתו והגיע יחד עם אשתו אופליה להדלקת נרות חגיגית. ״תודה לכולם, עשיתם הרבה כדי שנצא משם. צריך לעשות יותר בשביל שכולם יהיו פה בארץ", אמרה אשתו שחזרה מהשבי. 

הקטור רויטמן הודה לעובדי בית החולים השיקומי: ״אני שמח להיות פה. לא רק שמח, הייתם בית בשבילי כשאני הגעתי לפה שלושה ימים לפני השביעי באוקטובר. אני מקווה שבחנוכה הבא לא יהיה צריך לבכות על חיילים ואנשים שלא יודעים איפה הם״.