חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק, הגיש לראש העיר עינת קאליש הצעה להעביר את אלפי חזירי הבר שנמצאים בעיר במשאיות לרצועת עזה: "אלפי החזירים יצמצמו הרג של חיילים", טען. 

רגע לפני שנחטפה על ידי מחבלי חמאס: נחשף תיעוד חדש של שני לוק
צה"ל נערך למלחמה בלבנון: "מכשיר את הקרקע למצב שנאלץ לכפות על חיזבאללה לסגת"

קארטניק, המתמודד לראשות העירייה, סבור כי הרעיון יסייע בהצלת חיי חיילים. בשיחה שקיים עם "מעריב" אמר: "בחיפה יש שפע של חזירי בר, שגורמים נזק עצום לתושבי העיר. הרעיון שלי נועד במחשבה לצמצום פגיעה בחיילים, כאשר הם נכנסים למבנים ממולכדים ולמנהרות על ידי פיזור חזירי בר בכל המקומות החשודים. אם היינו שולחים חזירים לתוך המבנה שבו אירע האסון שבו נהרגו 10 חיילים, שהיו עולים על מטעני החבלה במקום החיילים - ייתכן שהיינו יכולים למנוע את נפילתם. בצורה כזאת, גם נעזור לתושבי חיפה עם בעיית חזירי הבר בעיר - וגם נוכל לעזור למנוע אבדות של חיילינו. כמה עוד חיילים צריכים להיהרג? חייבים פתרון אמיתי״, אמר. 

בהצעה בנושא ששלח קיריל לקליש נכתב: "כידוע לכולם, בחיפה יש שפע של חזירי בר, הגורמים נזק עצום לתושבי העיר - מקלקלים שטחים ירוקים, תוקפים עוברי אורח וכלבים, גורמים לתאונות דרכים. ראש עיריית חיפה נלחמת בחזירים כבר כמה שנים, אך ללא הצלחה, ורק השנה הומתו מאות חזירי בר 'סוררים'".

תיעוד ההיתקלות ברצועת עזה, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"דווקא עכשיו, בזמן המלחמה עם אויבינו בעזה, יש הזדמנות להפוך את הרע לטוב ולהשתמש בחזירי בר כדי להציל חיי אדם. למעשה, עם השלמת כיתור צפון עזה, ועל מנת להשלים את כיבוש מעוזי החמאס בחאן יונס ובמקומות נוספים, במקום לסכן את חיילינו ברדיפה אחרי כל מחבל בתוך המבנים ובמנהרות, אני מציע להעביר אלפי חזירי בר במשאיות מחיפה לרצועת עזה", הוסיף. "אלפי החזירים, יטרידו את המחבלים ואף יסכנו אותם. במקום שהמחבלים יילחמו בחיילים הם יילחמו בחזירים, שהם 'טמאים' על פי האסלאם. כך, נוכל גם לחשוף את מיקומם של אותם מחבלים. בנוסף לאמור, החזירים הם אלה שיעלו על מוקשים במקום חיילינו".