מפגש טעון נערך הערב (חמישי) בין נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליאריץ, לבין נציגי משפחות החטופים. בפגישה נכחו גם שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו.

הדסה נגד הצלב האדום: "לא ממלאים את תפקידכם, תדאגו לחטופים"

נציגי המשפחות הביעו בפני ספוליאריץ את זעמם על כך שהיא לא מפרסמת גינוי פומבי לחמאס. הנשיאה השיבה כי נציגי הצלב לא יוכלו להיכנס לעזה ולדאוג למצבם של החטופים מכיוון שהם לא נכנסים לאזורי לחימה.

נציגי המשפחות סיפרו כי העלו בפני הנשיאה טענות על כך שבניגוד לדין הבינלאומי, החטופים בעלי המחלות אינם מקבלים טיפול ראוי, ושאלו אותה מדוע יצאה מהביקור בעזה בלי לדרוש ביקור אצל החטופים. לדבריהם, הנשיאה נתנה תשובות עמומות, חזרה על הטענה שהמצב מורכב וקשה. אמא אחת בכתה בפגישה, הבן שלה נהרג והיא רוצה לקבל את הגופה לקבור אותו בישראל.

שר החוץ אלי כהן: "67 ימים שהצלב האדום נכשל במשימתו להגיע לחטופים, להעביר הוכחת חיים, לבדוק את מצבם ולהעביר להם תרופות וכל יום שעובר הוא כישלון נוסף של הצלב האדום. הצלב האדום חייב לפעול בכל הערוצים לבקר את החטופים, ביניהם ילדים, נשים וקשישים, המחוזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס. אנחנו דורשים  מהצלב האדום פעולה מיידית, ללא דיחוי.

מהצלב האדום נמסר: "הנשיאה הסבירה למשפחות כי הצוותים של הצלב האדום בעזה עושים כל שביכולתם, גם תחת אש, כדי לאפשר את שחרור החטופים, כפי שנעשה במבצעי החילוץ הקודמים, וכדי לבקר את בני הערובה. הנשיאה הסבירה כי על מנת לאפשר את קיום הביקורים, היא קוראת לצדדים להסכים על התנאים שבהם הם יתקיימו. הנשיאה שבה והדגישה כי הצלב האדום ערוך ומוכן לקיים את הביקורים וקורא בכל העת לגורמים בעלי ההשפעה לפעול לאפשר את הביקורים".

תיעוד החמאס: שחרור החטופים הישראלים מהשבי לידי הצלב האדום (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"יש לשים את הנושא בראש סדר העדיפות של הארגון, להפעיל את כל מנופי הלחץ ולא לשקוט עד שיגיע לבקר את כל החטופים, יבדוק את מצבם ויוודא שהם מקבלים את הטיפול הרפואי הנחוץ להם. זו מבחינתנו המשימה מספר אחת של הצלב האדום. ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו".