עצב כבד נפל היום (שישי) על משפחתו וקרוביו של רס"ל שי אוריאל פיזם, ששירת כמפקד טנק בגדוד 9 בעוצבת עקבות הרזל (401) ונפל בקרב בדרום רצועת עזה. לאחר התר הפרסום ששחרר צה"ל על נפילתו בקרב, רבים ספדו את בן ה-23, שלפני שלושה שבועות הפך לאב בפעם הראשונה. 

הלוחם שי אוריאל פיזם נפל ברצועה; ראש אמ"ן: "יש למערכה עוד חודשים קדימה"
התיעוד שמוכיח - רון שרמן וניק בייזר נרצחו בשבי | צפו 

שי אוריאל ז"ל הותיר אחריו את הוריו כרמית ושמעון, את אחיו ראם, אדוה וצרי, ואת מעיין וירדן, אישתו ובתו התינוקת בת שלושה שבועות, שנולדה במהלך המלחמה. הלווייתו תצא במוצאי שבת, בשעה 21:00, מרחבת בית הכנסת בעין הנציב אל בית העלמין בקיבוץ.

פיזם נולד וגדל בקיבוץ עין הנציב ולמד בישיבת הר עציון ובנווה שמואל. בעברו עבד בגד"ש הקיבוץ. הוא ואשתו גרים באלון שבות, שי למד שם והיה מדריך בישיבה התיכונית. פיזם השתחרר לפני שנתיים משירות סדיר בשריון. חבריו ושמפחתו סיפרו שהיה ילד מתוק, חכם ונבון, אוהב אדם, אדמה ועם ישראל.

העיתונאי חנוך דאום היה בין הרבים שספדו את הלוחם האהוב, וכתב: "שי אוריאל פיזם בן 23 מעין הנציב נהרג בקרב בעזה. הביטו בו מחזיק את בתו הבכורה שנולדה לפני שלושה שבועות. עם מדים בהפוגה מהקרבות. עבור בתו, אבא יהיה מה שרואים בתמונה הזו: איש גיבור במדים שמסר נפשו להגנת המולדת, כדי שלה תהיה מדינה בטוחה שאפשר לחיות בה ללא פחד". עוד הוא הוסיף: "כל כך צעיר. כל כך עצוב. תנחומים למשפחה ולקיבוץ עין הנציב, שהוא גם כמו משפחה גדולה". 

הודעת קיבוץ עין הנצי"ב אחרי נפילתו: "קהילת עין הנציב שבורה ובוכייה על בנה, שי אוריאל פיזם השם ייקום דמו".

ראש מועצת אפרת עודד רביב השתתף בצער המשפחה והקרובים, וכתב: "בשורות קשות הבוקר. בכאב גדול ובצער עמוק משתפים ששי אוריאל פיזם האהוב נהרג הלילה בעזה. שולחים חיבוק גדול מאד לכל המשפחה היקרה, למעין (צור) האהובה ולתינוקת המתוקה שלהם שנולדה לפני שבועיים, להורים כרמית (ווטרמן) ושמעון ולסבים רנה ויוסף ווטרמן משכונת הרימון. שי הינו הבוגר השישי מישיבת נוה שמואל מרשת אור תורה סטון, שנפל מאז תחילת הקרבות. יהי זכרו ברוך".

פיזם היה תלמיד שיעור ו' בישיבת ההסדר הר עציון נפל הבוקר במהלך קרב ברצועת עזה. הוא בנם של חברי עין הנצי"ב כרמית ושמעון פיזם שלמד בעצמו במחזור כ"ג בישיבה. אח לראם ושתי אחיות אדווה וצורי. בנוסף, הוא נכדו של חנניה פיזם מעין הנצי"ב, ממנהלי אולפנית סגולה בקריית מוצקין בעבר.

ראש הכולל בישיבת הר עציון, הרב מיכאל אדרעי שלימד את שי בשיעור א' בישיבה והשנה בשיעור ו' והיה בן מחזור של האב שמעון פיזם ספד לתלמידו: "מדובר באבדה עצומה לעם ישראל, בחור שנועד לגדולות. שי גדל ונולד בבנייני הישיבה בשנים בהם אביו היה אברך בישיבה ואפשר לומר שיוצאת נשמתו בבנייני הישיבה. בחור שינק את הטוב מכל העולמות בהם גדל ובייחוד מהאור הגדול שמילא את בית הוריו. בחור עם התמסרות יוצאת דופן וכשרון נדיר. שותף מסור לכל משימה חינוכית ולימודית".

הוא המשיך: "הכל תמיד עם ברק ושמחה גדולה בעיניים. הגיע ממשפחה עם שורשים חסידיים, שמשלבת בצורה אידיאלית ומעוררת השתאות בין העולמות השונים; שילוב של רוח וחסידות לצד דעת ותורה גדולה ועמוקה. איש אשכולות יסודי ורב פעלים, אדם עם חברויות עמוקות,  ערכים של יושרה, חריצות ומסירות אין קץ שינק מהוויה של הקיבוץ הדתי בו גדל". 'הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם הוא ירפא את שברם של הוריו הרב שמעון וכרמית אשתו היקרה מעיין וביתו הקטנה ירדן יחד עם אחיו והסבים והסבתות. גם אנחנו בית הישיבה אבלים עם כל ישראל, איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה'".

ראש הישיבה התיכונית "הר עציון לצעירים" הרב עמיחי גורדין: "מדובר באסון גדול מאוד למשפחה, לחברים ולישיבה. היה ממייסדי הישיבה התיכונית בהר עציון שקמה לפני שנתיים. התרומה שלו לישיבה דרמטית ונמצאת בקירות הישיבות ומעגל נוסף של אלפי ילדים שחלקם טרם נולדו של איש חינוך נדיר. שילוב של מוצקות ערכית ותורנית עם נועם ויכולת עילאית לגעת באנשים. רק הקב"ה יכול למלא את החלל הגדול הזה. נדיר שאדם בן 23 ניתן לומר עליו שהיה אחד מהמייסדים המרכזיים ומעמודי התווך בישיבה".

מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל רס"ל במיל' שי אוריאל פיזם הי"ד, מפקד טנק, תלמיד ישיבת ההסדר הר עציון, שנפל במלחמת מצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה  ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים.  תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".