יותם חיים ז"ל נחטף מכפר עזה ביום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון, ונורה היום (שישי) למוות בשוגג, ע"י כוחות צה"ל ברצועה. במהלך תקופתו בשבי, אמו איריס התראיינה מספר רב של פעמים, ופעלה בניסיון להביא לשחרורו. 

יותם כתב בווטסאפ “אמא, אני נשרף", ולאחר מכן נותק הקשר
טרגדיה: שלושה חטופים נורו בטעות על ידי חיילי צה״ל | כל הפרטים

באותו יום נורא,  הוא כתב לה “אמא, אני נשרף", ולאחר מכן שרר השקט. בריאיון למאיה בואנוס ב"מעריב", סיפרה: “עכשיו כשאני מבינה שהבן שלי נמצא בעזה, אני מאפשרת לעצמי להחליט מה אני רואה ואיך אני חיה. האם אני חיה בתודעה שהבן שלי סובל או שאני חיה בתודעה שהבן שלי בסדר. ואני בוחרת לחיות בתודעה שהוא בסדר. זאת בחירה מושכלת לגמרי, מאוד לא פשוטה, אבל זאת בחירה שהיא מונגשת לי". 

ההתכתבות עם יותם (צילום: צילום מסך וואצאפ)
ההתכתבות עם יותם (צילום: צילום מסך וואצאפ)

בבוקר 7 באוקטובר איריס הייתה באור הנר, רביב בעלה היה בשדה ניצן, ובנם יותם היה בכפר עזה. שני ילדיהם תובל ונויה לא היו בעוטף באותו יום. “רביב היה אמור לאסוף אותי מאור הנר, היינו אמורים לנסוע לתל אביב להופעה של יותם בפסטיבל הבי מטאל", היא משחזרת. “ב־6:40, כשהכל התחיל, מה שעצבן אותו היה שדפקו לו את ההופעה. ‘איך אני לא אגיע להופעה', הוא אמר לנו, אף אחד עוד לא הבין שתהיה מלחמה". 

היא סיפרה על השיחה האחרונה שלה עמו: “אמרתי לו ‘יותם, זה עוד מעט ייגמר, אני אאסוף אותך וניסע'. זה מה שחשבנו, שזה טילים רגילים, אחר כך זה המשיך והמשיך והבנו שאי אפשר לצאת בכלל. אתמול רביב, בעלי, שהוא המושיע הלאומי, באמת אנחנו סומכים עליו בכל דבר, אמר לי שיש לו רגשות אשמה".