לאחר האירוע הטראגי אמש, בו נורו למוות בשוגג שלושה חטופים על ידי כוח צה"ל ברצועת עזה, משפחות החטופים מסרו הערב (שבת) הצהרה לתקשורת. 

שידור ישיר:

עצרת משפחות החטופים, שידור באדיבות וואלה!

בפתח העצרת נאמר: "כמו כל עם ישראל, כולנו כאובים מול הטרגדיה אתמול, אנחנו מדמיינים את התקווה בעיניהם רגע לפני הסוף הנורא. חייבים להניח מתווה ישראלי לשחרור החטופים". רז בן עמי ששוחררה משבי החמאס, ובעלה אוהד עדיין חטוף אמרה: "נולדתי וגדלתי בבארי. לא קל לי לעמוד פה. חזרתי משבי החמאס אחרי שבועיים שם, אני לא אוותר עד שבעלי יהיה כאן, לא אחיה בלעדיו. לפני 10 ימים הגעתי לפגישה עם הקבינט, התחננתי וכולם הזהרנו שלחימה עלולה לגרום לפגיעה בחטופים ולצערי צדקתי. אני ניצלתי, אך אם המתווה לשחרור החטופים היה נדחה בשבוע אולי לא הייתי פה. החטופים נמצאים בסכנת חיים ממשית, כל דקה קריטית, פעולה צבאית בלבד לא תציל את חייהם".

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט שעדיין בשבי חמאס, אמר: "אם עד היום בלילה אין מענה מהקבינט או ראש הממשלה, ואנחנו לא רואים עסקה אנחנו נעביר את הפעילות ממטה החטופים לשער בגין של הקריה. נעמוד שם 24/7 נחכה להם ואני יודע שהם ינסו להתחמק ולהיכנס לכל מיני שערים כדי לא להסתכל בלבן של העיניים כי הם מרגישים אחראיים ואשמים, אבל נעמוד שם ונחכה להם ונעשה את זה עד שנקבל מה שאנחנו חושבים שצריך להגיע וזה עסקה מיוזמת מדינת ישראל. שאחר כך החמאס ידחה אותה או העולם, לא משנה אנחנו רוצים לראות יוזמה לא לחכות שהחמאס יעשה את הפעולה הראשונה, כי פעם אחת זה הספיק לנו".

רובי חן, אבא של איתי שמוחזק בשבי, נאם בעצרת כששעון חול בידיו: "אני רוצה לשלוח את תנחומיי לכל משפחה של חיילי צהל שאיבד את חייו עבור המשפחות על מנת למצוא את החטופים. אין מילים להגיד את מה שהם חווים. הטרגדיה שקרתה אתמול - חייבים להמשיך ולהרים את הראש. הגעתי אתמול מארה"ב, נסעתי עם עוד משפחות ונסענו לפגוש את נשיא ארה"ב, שר החוץ ועוד קודקודים בכירים של הממשלה. אמרנו לנשיא בשם על החטופים את תודה העמוקה של משפחת החטופים ועם ישראל על כל מה שהנשיא עושה עבורנו, לא יכולנו לזכות בנשיא יותר אוהד".

"יצאתי מהפגישה עם הנשיא, עדכנתי את המטה ושאלתי מה קורה בארץ וענו לי שאין מענה מהקבינט. יותר קל לפגוש את נשיא ארה"ב מאשר את קבינט מלחמה - נפלנו על הראש? איפה ממשלת ישראל? היא מחכה, יש זמן. בינתיים אנחנו המשפחות - רולטה רוסית. אף אחד מאיתנו לא יודע. אין לנו זמן. גם בארה"ב אני מסתובב עם השעון, מסביר הכי טוב. הייתי אתמול באולפן בטלוויזיה, לפניי הייתה חברת קבינט והיא אמרה משפט "לא בשלו התנאים לשחרור חטופים". אני רוצה לשאול את אותה שרה - אם זה היה ילד שלך, גם היית אומרת אותו דבר? למה מחכים? שיבואו עשרה בארון?", הוסיף. 

האירוע הטראגי ברצועת עזה

בכיר בפיקוד הדרום מסר פרטים נוספים על תקרית הירי בשלושת החטופים שהתרחשה אמש. בימים האחרונים אין אזרחים באזור הלחימה בשג'עאיה, ובה בעת רוב המחבלים מסתובבים על אזרחי ומנסים לבצע פיגועי משיכה. אתמול בקרבות נהרגו 38 מחבלים, כאשר היו הרבה ניסיונות לפיגועי משיכה - גם כלפי אחד הכוחות שהיה מעורב בתקרית. ברקע ההיתקלויות בימים הקודמים לאירוע - תודרכו הלוחמים בנוגע לתרחיש של פיגועי התאבדות שיכוונו לפגוע בכוחות.

מהתחקיר עלה כי שלושת החטופים יצאו מתוך מבנה שנמצא עשרות מטרים בודדים מהמבנה בו היה הכוח. אחד הלוחמים מזהה אותם יוצאים, שלושתם ללא חולצות ומחזיקים מקל עם בד לבן. הוא זיהה אותם לזמן קצר מאוד, ירה לעברם תוך שהוא מכריז "מחבלים". בשלב הראשון הוא היחיד שמזהה את השלושה, ופתח בירי מכיוון ש"חש מאוים". הוא פגע בשניים מהם, כאשר האדם השלישי רץ לתוך המבנה. המג"ד הסיק בשלב הזה שמדובר בניסיון פיגוע, והלוחמים צועקים לדמות לצאת החוצה מהמבנה.

ככל הנראה נשמעה קריאה חלושה מאותו מבנה של "הצילו" בעברית. המג"ד אומר פקודת חדל, אבל תוך דקות לאחר שהדמות השלישית יוצאת מהמבנה, מבוצע ירי נוסף לעבר הדמות והוא נהרג. הירי בשני המקרים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש.