ירדן רומן גת, שנחטפה לשבי חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר וחזרה מהשבי ב-29 בנובמבר, סיפרה בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS ששודר הלילה (שני) על מה שעברה בימים בהם הייתה לכודה ברצועת עזה. בנוסף, היא שיתפה בתחושותיה תחת איומי המחבלים. "כאישה, הפחד להיאנס או שיקרו דברים אחרים אף פעם לא יכול לצאת לך מהראש, אף פעם", אמרה.

אחיו של אלון שמריז, החטוף שנורה בשוגג: "מי שהפקיר אותך גם רצח"
"מאושר שאת שלי לנצח": המכתב המצמרר ששלח הנופל לבת זוגו

"כל עוד את שם, את חסרת תקווה. אין לך הגנה. את לא יכולה להתנגד לשום דבר, זה עלול לעלות בחיים שלך", היא הבהירה למראיינת. "הפחד הזה, הוא לא היה קיצוני כל הזמן, אבל הוא לעולם לא נעלם". 

בריאיון שכאמור ישודר הלילה, ירדן מספרת על תקופתה בשבי בעזה. בין היתר, היא מספרת על ההחלטה שהצילה את בתה גפן, בת ה-3, לאחר שהעבירה אותה לידי בעלה אלון והשניים הצליחו לחמוק מידי המחבלים: "אם גפן הייתה נשארת איתי, שתינו היינו מתות, או נמצאות בעזה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירדן, בת 35 ואימא לגפן, התגוררה בקיבוץ בארי עם בן זוגה בשלוש השנים האחרונות ועזבה אותו עם משפחתה לפני חודש, בעקבות המתיחות הביטחונית באזור. באופן מצמרר, באותה שבת שחורה, היו ירדן, אלון וגפן בקיבוץ, והיא נחטפה לרצועת עזה בעוד בן זוגה ובתה הצליחו לברוח.

בתחילת חודש נובמבר, סיפרה אחותה של ירדן, רוני רומן, על רגעי האימה: "חטפו את שלושתם ברכב לעזה. הם הצליחו לקפוץ ולברוח, כשירדן קפצה מהרכב עם גפן הקטנה בידיים שלה. תוך כדי שהם התחילו לרוץ, המחבלים רדפו אחריהם, היא העבירה את גפן לאלון וכל אחד תפס מקום להתחבא ושם הם התפצלו. אלון וגפן הצליחו להינצל ולחבור לכוחות צה"ל, כמעט 24 שעות אחרי זה, כשהם מתחבאים בשטח - וירדן לא. היא לא הצליחה, הם כנראה תפסו אותה שוב ולקחו אותה".

התכנית "60 דקות" משודרת בישראל באדיבות סלקום TV. הריאיון עם ירדן רומן גת ישודר במלואו בהמשך השבוע בסלקום TV, עם תרגום לעברית.