רני מצגר, שאביו, יורם מצגר, בן ה-80 מופיע בסרטון שחמאס פרסם אמר ל״מעריב״: ״קודם כל, אנחנו שמחים לראות שאבא עדיין בחיים, מתפקד ולא חולה לגמרי. מצד שני, הוא לא נראה טוב - אלא זקן ורזה מאוד עם עיניים כבויות ועצובות. אין בעיניו את שמחת החיים שמאפיינת אותו, ולראות אותו כך זה מדאיג אותנו מאוד״, הוא אומר.

גורם בצה"ל מזהיר: ישראל בדרך למלחמה כוללת עם חיזבאללה | דיווח
סקר חדש חושף: הקואליציה בירידה; זה התרחיש בו נתניהו צונח ל-15 מנדטים בלבד

כזכור, תמר מצגר, אשתו של יורם ואמו של רני נחטפה גם כן מקיבוץ ניר עוז, ושוחררה בפעימה החמישית של עסקת החטופים. כשחזרה, סיפרה למשפחה על מה שעבר עליה בתקופת השבי יחד עם בעלה: ״אמא שלי הייתה איתו יחד בשבי. הם נחטפו בנפרד ובזמנים שונים - אך נפגשו ביום הראשון של השבי בעזה.

כשחזרה, היא סיפרה לנו שהתנאים שם מחרידים - החוטפים החזיקו אותם במבנה מתחת לאדמה במנהרות, ללא אור ועם מעט מאוד אוכל, הם קיבלו אורז בלבד. בסרטון רואים גם שאבא הפסיד הרבה ממשקל גופו, קלטנו את זה לפי הפנים שהצטמקו ולפי מבנה הגוף שהשתנה בצורה משמעותית מאוד״, תיאר.

לוחמי יחידת דובדבן בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

״הם היו בחדר קטן כ-12 שבויים, וישנו וישבו לאורך כל התקופה צפופים מאוד במזרנים, ללא יכולת לזוז או להסתובב. היה שם בית שימוש, אך כדי להתפנות, כל החטופים היו צריכים לקבל אישור מיוחד מהחוטפים. הם היו מחכים חצי שעה ואף שעה עד שמישהו היה מאפשר להם זאת. בנוסף, אנחנו יודעים מאמא שלי שהייתה דרישה של החטופה נילי מרגלית שבמקצועה אחות, למסור תרופות לחולים, ולכן הביאו להם תרופות מחומרים שונים ולא ידועים שמוכרים בעזה.

המצב הרפואי של אמא שלי מאוד הדרדר בשבי, וצריך לזכור שאבא שלי עדיין שם חווה את התופת הזאת. הוא אדם מבוגר ולא בריא, חולה סכרת, ואין לו את התרופות שהוא אמור ליטול. הוא בן 80, ובייחוד בגילו - תנאי השבי הם לא תנאים שהוא יכול או צריך להתקיים בהם. על אף שהוא אדם שתמיד היה חזק, שיודע לעמוד במצבי לחץ, המצב שם מביא את האנשים לקצה גבול היכולת הנפשית, הם במצב לא טוב״, חשף.

״חייבים לשחרר את החטופים, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שלא יחכו עם זה עוד. בתמונות שראינו היום, אבא שלי ושני החטופים הנוספים נראים מזעזע. הם מלאי עצב, ללא החיוך או הניצוץ בעיניים שמאפיין את אישיותם התוססת. זה רק מעצים עוד יותר את העובדה שאי אפשר לשחק יותר משחקים - זו האחריות של ממשלת ישראל לשחרר אותם - ועכשיו״, דורש מצגר. ״הממשלה צריכה להבין שאלה אזרחים שהופקרו, והם כבר יותר מדי זמן בעזה.

אלה אזרחים שישנו בשקט במיטה שלהם, ולמדינה יש אחריות לשמור עליהם. הם הופקרו על ידי הצבא והממשלה, ועל ידי כל האנשים שאמורים לספק ביטחון. כל אלה כשלו, וגם ראש הממשלה שכשל, צריך לשאת באחריות לגורלם, ולהבין שאין זמן לבזבז למשחקים מיותרים. צריך שתהיה עסקה שתחזיר את החטופים הביתה - כמה שיותר מהר״.