רון קופמן שב אל עמדת השידור היום (שלישי) ושוחח עם מאזיניו על המתרחש בימים טרופים אלה. בפתח דבריו, סיכם את האסון של בוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר. "עד שעות הבוקר הותר לפרסום כי 463 חללי צה"ל נהרגו, ולכך יש להוסיף 59 חללי משטרת ישראל, לוחמי שב"כ, וכמובן את האזרחים מעוטף עזה, אופקים, שדרות, ומה שקרה ברעים".

יוסי כהן כפי שלא שמעתם: זה הדבר היחיד שסינוואר לא לקח באמת בחשבון
תחת הפסקת אש: עקרונות ודרישות ישראל למשא ומתן עתידי עם חמאס | דיווח

"אנחנו באסון הגדול ביותר מאז קום המדינה", אמר, "אבל זה לא מונע את הפוליטיקות השונות, אם כן לקיים בחירות לרשויות המקומיות או לא. אני מסתכל מה קורה בעזה מהדיווחים השונים. אנשים נמצאים שם בתופת, שלוש אוגדות בפנים, כל יום הוא גהנום, וכאן - חזרנו לשגרה. יש לנו עוד כל מיני פוליטיקות אישיות. האסון האזרחי של הרשויות הממשלתיות הוא קריסה לא פחות גדולה ממה שקרה בצבא, אולי אפילו חמורה יותר. כאן, חזרו לשגרה מהירה יותר בכל התחומים".

על הזירה הספורטיבית, אמר קופמן בשאט נפש: "אפילו בספורט מותר 5,000 צופים במשחק כדורגל, ובכדורסל כמה שרוצים. פיקוד העורף שכל הזמן לוחץ אותנו להגיע למצב של 10 דקות עד היציאה מהמרחב המוגן, בקטע של הכדורגל אומרים לשבת עם ידיים על הראש. כשיקימו ועדת חקירה אם משהו יקרה, כל אחד יברח מאחריות. פיקוד העורף, הצבא בכלל, רשויות הספורט, המנהלות, ההתאחדויות, כל אחד יגיד 'זה לא אני'. אנחנו מדינה שבאמת מוציאה שם רע לחלטורה, ראינו את זה ב־6 באוקטובר 1973, ב־7 באוקטובר 2023, אנחנו לא לומדים כלום ולצערי גם לא נלמד".

"המלחמה הבאה תהיה מלחמת ימין שמאל", סיכם מגיש התוכנית והתייחס למדיניות הנשק חדשות לבקרים. "נשקים מחולקים לכל דורש. לרובאי 02 אין ידע מינימלי בתפעול אקדח, בגלל זה רואים בכתבות שאנשים שואלים אם אקדח יעיל בטווח של 400 מטר. אם לא מחייבים אנשים לעבור על חשבונם קורס של ירי מעשי, שמכין אנשים לתפעול נשק, חבל לנו על הזמן. אין מה לעשות, הרכבת נוסעת, אין עצור". 

עזרה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM