ישראל הודיעה לקטאר על הסכמתה להפסקת אש נוספת למשך שבוע לפחות, זאת בתמורה לשחרור של כ-40 חטופים ישראלים נוספים, כך דווח ב"וואלה!". על פי הדיווח, את הדברים מסרו שני בכירים ישראלים ומקור זר נוסף. 

הדלפות והטלת רפש: כנופיית הקבינט היא איום ממשי על ביטחונה של ישראל | בן כספית
התייצב באומץ מול השרים: הלוי לא מורח ומבטיח מה שלא ניתן לקיים | נחמן שי

עוד דווח כי במהלך הפגישה בין השניים, ראש ממשלת קטאר העביר לראש המוסד דדי ברנע, מסר לפיו ארגון הטרור דורש את הפסקת המלחמה בעזה, בתמורה לחידוש המשא ומתן לשחרור החטופים. בתגובה, השיב לו ברנע כי במידה והחמאס מעוניין שהמלחמה תיפסק, עליו להניח את נשקו ולהסגיר את מנהיגיו שהיו מעורבים בתכנון מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 162 בג׳באליא (צילום :דובר צה"ל)

מדובר בהצעה הראשונה שהגישה ישראל מאז פיצוץ הפסקת האש הקודמת ע"י ארגון הטרור. בכירים בישראל טענו כי ההצעה משקפת את הנחישות הישראלית להתניע מחדש מו"מ רציני על שחרור חטופים חרף ההתנגדות שמביעה חמאס.

"זה מבחן לתיווך הקטארי. אם הם רוצים להראות שהם יכולים למלא תפקיד מועיל, עכשיו הזמן לעשות זאת. הציפיה שלנו היא שמו"מ רציני יתחדש בהקדם האפשרי", ציין הבכיר הישראלי. 

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בישראל בתחילת חודש אוקטובר האחרון, ואמר כי "אני חושב שאחת הסיבות שחמאס החליט לתקוף בעיתוי הזה היתה העובדה שאני עבדתי צמוד עם הסעודים על הכרה רשמית שלהם בישראל". 

 
מה הם אומרים