אתמול נועדו כמה מנציגי משפחות החטופים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המגעים לעסקת שחרור חטופים נוספת. ממשפחות החטופים נמסר בסיום הפגישה כי היא התנהלה באווירה טובה חרף הדאגה המייסרת ליקיריהם. שרון שרעבי, אחיהם הצעיר של יוסי ואלי המצויים בשבי חמאס מזה 75 יום, סיפר הבוקר (רביעי) על רשמיו מהפגישה בשיחה עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103FM.

גוטליב מתפוצצת על הרמטכ"ל: "אם הלוחמים היו נהרגים זה בגלל הקונספציה שלך"
"מבוכה מודיעינית": איך הצליח מוחמד דף לעבוד על ישראל?

"לאחר הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יצאנו מעודדים מאוד. ראש הממשלה דיבר בגובה העיניים, לא הרגשתי חיץ בין משפחות החטופים לראש הממשלה. הרגשתי שזה עם ישראל כולו בתוך המאבק הזה. השבת החטופים היא על שולחנו של ראש הממשלה, זו לא שאלה בכלל, זה היה מההתחלה ככה, אבל הפעם בשיחה מאוד פתוחה, שקופה מול המשפחות, וכמובן גם בדלתיים סגורות, בפורום מצומצם. הרגשנו שהוא עושה את הצעדים הנכונים כדי להוביל לעסקה שתאפשר לנו תקווה, במתווה של פעימות, אבל אנחנו מצפים לראות את כולם בבית, עד אחרון החטופים", סיפר.

"ראש הממשלה פירט את הצעדים. מן הסתם כדי לשמור על ביטחון החטופים וגם כדי לא לייצר איזשהו נזק לתהליכי מו"מ שישראל מנהלת מול גורמים מעורבים, אז כמובן שאני לא אפרט, אבל אני יכול להגיד לך שלפגישה הזו הוזמנו אנשים, אמנם מסוימים, אבל מכל הקשת הפוליטית", הוסיף שרעבי. "שמענו כמה שמועות שזה מכוון, כל מיני דברים שלא היו ולא נבראו. אני יכול להגיד לך שהיו שם יהודים וערבים, אנשים שאוחזים בדעות פוליטיות מגוונות, אשכנזים וספרדים, בסדר? או כל מרקם אחר בחברה הישראלית שאתה בוחר, וכולם באופן מלא יצאו עם תקווה מאוד משמעותית. ראש הממשלה פירט חלק מהצעדים שהוא עושה וגם אתה שומע מה קורה כעת גם עם הנייה וגם עם מעצמות אחרות בעולם שמגיעות לפה ועושות הכל כדי לרקום איזושהי עסקה. העסקה הזאת עלולה להיות תחת מחירים כבדים וישראל צריכה להיות מוכנה לזה". 

לדבריו, "הוא לא אמר מה המחיר. אבל בהחלט מי שישב בחדר הבין שישראל גם במסגרת המו"מ עושה מעין ויתור. ראש הממשלה גם מבין שתמרון צבאי לבדו לא יכול להחזיר את החטופים הביתה, זה חייב להיות באפיקים משולבים. גם תמרון צבאי, גם היבט מדיני שהעצומות שלו הן מאוד גדולות בשעה הזאת, וגם כמובן שיח ציבורי ולחץ תקשורתי שהכל ביחד מוביל למשהו שונה, אחר, ממה שראינו ב-75 ימים האלו". 

"יצאתי מעודד, ואני יכול להגיד בפה מלא - אני סומך על ראש הממשלה, הוא ראש הממשלה שלי ואנחנו כעם צריכים לחזק אותו בשעה הזאת. כל ניסיון של קולות אחרים שמייצרים איזשהו פילוג או חזרה עד לימי ה-6 באוקטובר, בואו נסיק גם אנחנו כחברה מסקנות, ראש הממשלה הוא לא נגדנו, הוא בדיוק איתנו", ציין שרעבי. 

הפגנת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

לסיום נשאל האם היו קולות אחרים בקרב המשפחות, והשיב בשלילה. "ראש הממשלה ורעייתו דיברו בפתיחות. לא רק הביטו בכאב, אלא גם חשו את ההלם וגם את הכאב שיש לנו ואני יכול להגיד לך שהם הזדהו עם זה ועשו מספר צעדים כדי לייצר לנו איזה סוג של מיפוי בסיטואציה ולאן דרכנו. בשעה שאנחנו מדברים גם ראש הממשלה מפעיל את כל הלחץ כדי לייצר תקווה לעם ישראל ולראות את החטופים שלנו בחזרה בבית, בקרוב".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm