תושבי העיר רמת גן התעוררו הבוקר (חמישי) לבשורות כואבות, עם היוודע דבר נפילתו של סגן יעקב אליאן ז״ל, תושב העיר. בן ה-20 היה צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי, ונפל בקרב בצפון רצועת עזה.

היום ה-76 למלחמה: שלושה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, שמונה נפצעו קשה
מאות אנשים בהלוויתו של החייל הבודד: "עכשיו זו המשימה שלנו להיות יותר בוריס"

תומר שופר, מנהל בית הספר הטכנולוגי ״אמית בר אילן״ ברמת גן, בו למד יעקב, אומר כי משפחת "אמית בר אילן" אבלה על נפילתו: "הלב הענק שלו והחינניות שאפיינו אותו, חיברו אליו את החברים ועשו אותו לתלמיד אהוב על המורים. הוא למד במגמת מחשבים, הכין עצמו לשירות קרבי וכנער התנדב באופן קבוע במשטרת ישראל".

עוד הוסיף: "עם גיוסו, החל במסלול של לוחם בגדוד שקד של גבעתי. יעקב חונך בביתו על ערכים של ציונות ואהבת המדינה ורצה לתרום לה ככל יכולתו לכן החליט ללכת לקורס קצינים ומשם יצא לקרב ממנו לא שב.  אנו מבכים את לכתו ושולחים חיבוק גדול ותנחומים להוריו היקרים, לאחותו ולכל אוהביו על אבידה עצומה ועל החיים שנגדעו בטרם עת". 

פשיטת כוח מגדוד הסיור 6551 של צה"ל במרחב אל-עטטרא בעזה. צילום: דובר צה"ל

יעקב שאשא, מחנכו בכיתה י"ב, הוסיף: ״התכונה שאפיינה את יעקב הי"ד בעיני הייתה תמימות אמיתית. פיו וליבו תמיד היו שווים, והרצון שלו לתת ולתרום היה זך ונקי. הנתינה לאחרים הייתה בשורש נשמתו, נתינה לחברים, למשפחה ולעם. זה בא לידי ביטוי בכל אישיותו. ליעקב הי"ד היה חיוך עדין. הוא תמיד היה כן עם עצמו, ידע לקחת אחריות ותמיד רצה להשתפר, להתקדם ולא לעמוד במקום. חבריו לכיתה הרגישו זכות להיות חברים שלו. תמיד דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו והיה חבר אמיתי ונאמן".

אליאן ז"ל היה מתנדב במשטרה במסגרת פרוייקט מחוייבות אישית. דובר משטרת מרחב גן, לירן ארליך סיפר בעצב: "הוא התנדב בבסיס השיטור בפארק הלאומי וכאשר עברתי לבסיס השיטןר במסובים הןא עבר איתי ונתנדב שם. הוא היה צנוע, שלו ועם המון מוטיבציה וסיפר שהוא רוצה לשרת ביחידה קרבית. כולי צמרמורות, לא האמנתי ואני לא מעכל שהוא כבר לא איתנו, מלח הארץ. גם המתנדבים לא מעכלים, הוא היה אהוב על כולם".