גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, התראיין הבוקר (שבת) בחדשות 13, וביקר בחריפות את הממשלה, זאת לאחר מעל לחודשיים שתושבי אזור הגבול הצפוני מפונים מבתיהם. "זה חלק גדול מסוג של נתק. ממשלת ישראל הקימה בצפון רצועת ביטחון, של כ-10 קילומטר רוחב, מהחרמון ועד ראש הנקרה עד היום", האשים. 

אירוע קשה בצפון: לוחם נהרג וחברו נפצע קשה מאש חיזבאללה
חיל האוויר תקף במרכז הרצועה; מעצרים נרחבים ביהודה ושומרון | עדכונים שוטפים
"יכולות הרס גבוהות": האיום החדש של חיזבאללה על הקיבוצים בגבול לבנון

עוד הוסיף: "ברצועה הזאת גרים הרבה מאוד תושבים, חלקם התפנו. באותה רצועת ביטחון, הצבא נמצא בתוך שטח ישראל, ופועל מתוך וליד יישובים. כשטנק מרכבה 4 יורה שלושה פגזים סמוך לשכונה חדשה שרק נבנתה, אז כל הזכוכיות שלה והדלתות נשברים". 

תקיפת מטרות חזבאללה, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הוא טען כי יש להתייחס למצב באזור הצפון כמלחמה לכל דבר: "זה לא שהחיזבאללה יורה רק בצבא, או פה ושם מבצע ירי. אנחנו במלחמה מה-7 באוקטובר, והתוצאות שלה נראות בפצועים ובהרוגים. רק אתמול נהרג חייל. כמו שמירי רגב אמרה פעם - 'אשקלון זה לא תל אביב'. עם ישראל לא כל כך מרגיש את זה, אבל בצפון יש מלחמה". 

כשנשאל בנוגע לציפיות שלו בנוגע לאופן הפעולה של ישראל, השיב: "אני מצפה שמנהיגות כמו שאני עושה ברשות שלי, כך תהיה גם המנהיגות של מדינת ישראל. אני מצפה מהממשלה שתיקח אחריות, ותדאג לתוצאה הרצויה. איך היא תעשה את זה, זה לשיקוליה. התוצאה הרצויה היא מאוד ברורה, כמו בדרום כך גם בצפון, צריך להוריד באופן משמעותי מאוד את היכולות של החיזבאללה לפעול".