מזג האוויר הגשום במיוחד שפוקד היום (שבת) את ישראל, הוביל לחסימת מספר כבישים ברחבי הארץ, נזקים ואפילו לסופת שלגים בהר החרמון. ברחבי הארץ מספר נחלים הגיעו לזרימות שיא ומנגד אף להצפות של כבישים.

חמינאי: "למנוע מישראל קבלת סחורות, מדינות ערב שמסייעות לה - בגידה"
לאחר הכישלון המודיעני: נחשפו תיעודים חדשים של מוחמד דף

מפל הבניאס בחורף 2023 (צילום :כרים איברהים, רשות הטבע והגנים)

מפל עיט ברמת הגולן בחורף 2023 (צילום :שרון אונגר, רשות הטבע והגנים)

עד כה ברחבי הצפון נהנו מכמות גבוהה של משקעים, כאשר עד שעות הצהריים ירדו באורטל שבצפון הגולן כ-120 מ"מ גשם, במעלות 116
קיבוץ אילון 112, בגליל המערבי ירדו כ-120 מ"מ, בטבריה ובצפת כ-80 מ"מ, ובפסגת הר החרמון ירדו שלגים רבים.

מספר מקומות בצפון אף מתקרבים ל-200 מ"מ, כאשר מדובר בשיא של 10 שנים ליממה אחת. הערב הגשם יתחזק שוב וירד לפרקים בצפון ובמרכז, ויהיה מלווה בסופות ברקים ורעמים. חשש כבד להצפות ברחבי הערים וברד.

בתוך כך, מחלף גולני הוצף היום ונסגר לתנועה, וכלי רכב נקלע אל תוך השלולית העמוקה. עקב התקרית, שני צוותי לוחמי אש מתחנת טבריה יחד עם היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת נצרת, חילצו את הנהג ששקע תוך כדי שניסה לחלץ את הרכב בעצמו.

מחלף גולני הוצף (צילום: דוברות המשטרה)
מחלף גולני הוצף (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, אירעו הצפות ביישובים רבים בקו הגבול במעלה יוסף. בתים הוצפו, כמו גם 12 רכבים שאחד מהם אף נסחף. כיתת הכוננות במקום חילצה את כל הרכבים שנתקעו. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]